Nilsson Special Vehicles AB

STOR LEVERANS AV AMBULANSER IFRÅN NILSSONS

Pressmeddelande  •  2009-12-16 08:53 CET

Den 15 December levererade Nilsson Special Vehicles totalt 11 stycken Ambulanser till Sirius Humanum.

”Detta är den största leveransen i antal fordon till en och samma kund vid ett och samma tillfälle ” säger Hans-Allan Martinsson Försäljningsansvarig för ambulanser. ” Vi har inte sett någon avmattning på grund av det nuvarande affärsklimatet, tvärtom så har vi en orderstock på ambulanser som täcker vår produktion för minst 6 månader framöver” fortsätter han.

Bilarna till Sirius Humanum, som är byggda på Volvo V70 med fyrhjulsdrift motsvarar alla krav som kunden efterfrågar. Både när det gäller användarvänlighet som driftsäkerhet och totalekonomi. Ambulanserna till Skåne ska placeras vid olika ambulansstationer i stora delar av länet och kommer att tas i skarp drift under Januari 2010.

Förutom att det är en mycket prestigefylld leverans ifrån Nilssons i Laholm så innebär det också ett rejält lyft med avseende på bilparken inom ambulanssjukvården i Skåne.

Med denna leveransen så är första steget genomfört för Sirius Humanums etablering i Skåne. Det finns en långsiktig plan för företagets ambulanssjukvård i länet, med fokus på att ständigt förbättra kvalitén i det uppdrag dom är till för.

Nilssons Ambulanser finns nu placerade över i stort sett hela Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder . Denna vecka har vi även leveranser av ambulanser till just Kiruna samt även till Gällivare och Kalix i Norrbotten.

Nilsson är ett väletablerat namn i Europa när det gäller specialvagnar typ ambulanser, limousiner och begravningsbilar. Det finns en ambition att växa ytterligare både genom att utöka distributionsnätverket inom och utom Europa och samtidigt expandera produktportföljen. Följaktligen finns det all anledning att följa utvecklingen av detta spännande företaget framöver.

Regioner:

Blekinge