Örenäs Slott

Stor premiär för nytt modernt konferenscenter

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2012 15:52 CEST

Ta steget genom historien och låt dig hänföras av ett nytt och fräscht konferenscenter där idéer stimuleras under alla de fyra årstiderna och där den fantastiska utsikten över Öresund och Ven inspirerar till kreativa möten. Vårt moderna konferenscenter är en stor kontrast till det historiska slottet med det absolut senaste inom teknik, ljussättning, luft och ergonomi. Vi har lagt stor vikt vid att anpassa vår miljö och tillsammans med er skapar vi en oförglömlig konferens med det där lilla extra.

På ca 1500 kvadratmeter erbjuder vi 16 toppmoderna och ljusa konferenslokaler/grupprum varav en stor eventhall för upp till 350 personer. Den nya eventhallen, tillsammans med den moderna tekniken, skapar fantastiska möjligheter för både privata sällskap samt för företag som vill göra en större presentation för sina kunder med exempelvis en mässa eller en visning.

I samband med konferensen ingår alltid en trerätters middag med rätter byggda från grunden, med råvaror från noggrant utvalda och lokala producenter. Vi hjälper gärna till med olika kringaktiviteter, med allt från det ”lilla enkla” till omfattande superupplevelser. Vi erbjuder även båtturer till Ven, RIB Båtsafari på Öresund, 5-kamp, curling och mycket, mycket mer.

Varmt välkomna till en unik plats i Skåne där ni får möjligheten att uppleva tre tidsperioder på en och samma gång. Njut av historiens vingslag i vårt anrika slott, konferera med den senaste tekniken i vårt moderna konferenscenter och vila upp dig i våra nyrenoverade hotellrum med anor från 70-talet.

En grönskande oas precis i hjärtat vid den skånska kusten. Örenäs Slott är en storslagen och vardagsnära hotell- och konferensanläggning i unik slottsmiljö. Vi erbjuder också mysiga weekendpaket såsom champagnehelger, golfpaket, Venpaket m.m. Örenäs Slott är beläget 1,5 mil söder om Helsingborg, direkt vid Öresund och med en magnifik utsikt över Ven.