Göteborgs Auktionsverk

STOR PREMIÄR I HELGEN: AUKTION VARJE VECKA - VISNING VARJE HELG

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2012 11:25 CET

I helgen är det premiär för Göteborgs Auktionsverks utökade auktionsschema där man nu erbjuder nätauktioner varje vecka och visning varje helg.

-Vi har länge velat göra vår verksamhet mer tillgänglig. Därför är vi nu oerhört glada över att kunna erbjuda mer frekventa auktioner med utökade visningstider som passar våra kunder bättre, säger Lena Hafdell, VD.

-I och med den här förändringen ger vi en utökad service till både de stamkunder, som tycker om att besöka visningarna, samt alla våra nationella och internationella kunder som deltar i våra auktioner på nätet. Vi kommer också att hålla en rad temaauktioner online, t.ex. vintage och afrikansk konst, fortsätter Lena Hafdell.

Nätauktionerna kommer numer att äga rum varje måndag kl 18 och föregås av visning fredagar kl 11-18, lördagar 11-15 samt söndagar 11-15. Auktionerna kommer som tidigare att klubbas online i realtid - en auktionsform som är mycket lik en traditionell slagauktion där budgivare ges möjlighet att bjuda mot varandra online varje måndag. Den som inte vill eller har möjlighet att delta i en auktion live kan som tidigare lägga bud på förhand via Internet eller via ett skriftligt inropsuppdrag i visningslokalen. Kvalitetsauktioner och utvalda specialauktioner kommer dock även fortsättningsvis att auktioneras ut via traditionell slagauktion.

Göteborgs Auktionsverk har förmedlat värdefulla föremål i Göteborg i drygt 300 år. Vår auktionskalender innehåller numer flera olika auktionstyper - kvalitetsauktioner, specialauktioner och nätauktioner. Utbudet i våra auktioner speglar handelsstadens unika materiella kultur. Samtliga auktionskataloger publiceras på hemsidan.