Motala Verkstad Group

Stor succe för MVG Industridag!

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2016 12:48 CET

Den första årligen återkommande MVG Industridagen var en stor succce och mycket uppskattad av alla deltagare. VD Anders Holm välkomnade alla gäster och lämnade över till förste talaren, Thomas Wahlström, Inköpschef Gasturbin, Siemens Industrial Turbomachinery AB, temat var utveckling av en konkurrenskraftig global leverantörsbas. Presentationen var mycket uppskattad och fick långa applåder och många positiva kommentarer.

Den andra presentationen gjordes av Rolls Royce team i Gustavsvik, Lars-Johan Margard Operations Manager and Magnus Karlsson Project Manager. Ämne: Rolls-Royce, en global aktör i förändring. Presentationen hyllades och presentatörerna fick blommor som ett tecken på uppskattning för ett mycket inspirerande budskap om hur man kan vända på utveckling oavsett stora utmaningar. Ett budskap många åhörare kunde känna igen sig i.

Därefter vidtog en guidad tur i Gustavsviksanläggningen ledd av verkstadschef Niclas Häggroth och teknikchefen Ulf Olsson. Det var med stort intress som deltagarna ställde frågor och inspekterade den enastående anläggningen och dess moderna maskinpark.

Avslutningsvis öppnade MVGs Marknadschef Mikael Bönnemark för nya möjligheter och en invit till samtliga att fortsätta dialoger som påbörjats under mötet samt ett stort tack till alla församlade med en varm önskan om ett snart återseende.

Bilder och video finns tillgängliga vid förfrågan till Mikael Bönnemark och team.

Mikael Bönnemark, Sälj-& Marknadschef
Direkt: +46 70 728 34 75
Växel: +46 141 22 99 00
Email: mikael.bonnemark@mvg.se