Norstedts

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2012 15:30 CET

Stora betongboken - 100 projekt från prova på till proffs

Av Malena Skote

Med sina tidigare böcker om betong inspirerade Malena Skote fler och fler människor att skapa i det spännande materialet. Nu är hon tillbaka med den första riktigt stora boken om ämnet.

Betong är ett både billigt och opretentiöst material som passar så väl den oerfarne pysslaren som den redan betong-frälste. Att gjuta i betong och skapa sina egna betongföremål kräver inga förkunskaper och inga särskilda redskap. Som Malena själv säger:

- Att blanda betong är faktiskt inte svårare än att baka sockerkaka på pulver, om än något tyngre för armarna. Och man behöver ingen ugn.

Vid en första anblick tänker man sig kanske betong som grått, oflexibelt och skrovligt men sanningen är att betong är så mycket mer. Det är både uttrycksfullt och oerhört mångsidigt.

I Stora betongboken presenterar Malena Skote 100 projekt från prova på-nivå till mer avancerade föremål.

Stora betongboken har recensionsdag den 4 april.

För mer information och beställning av recensionsexemplar

kontakta Katarina Lindell, Norstedts

Mail: katarina.lindell@norstedts.se

Norstedts grundades 1823 och är Sveriges äldsta förlag, med ambitionen att också vara det modernaste. Vår utgivning omfattar skönlitteratur och fakta och kännetecknas av kvalitet och bredd. Förutom svensk och utländsk skönlitteratur ger vi ut memoarer, biografier, debatt- och reportageböcker, samt fackböcker inom historia, mat, trädgård, djur och natur, nautica, ordböcker, kartor och akademisk kurslitteratur.