Ubetoo

Stora förändringar i musikvärlden - Artister slår igenom på egen hand

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2010 11:32 CET

Det finns en mängd nya onlinetjänster tillgängliga för artister som vill lyckas nå ut med sin musik.
Den svenska nättjänsten Ubetoo.com erbjuder en av de tjänster som hjälper artister att lyckas på egen hand. Ubetoo Music Distribution tillåter artister att via 500 online kanaler, nå ut till sina kunder över hela världen, bland annat via Itunes, Spotify och Amazon.

Torsdagen den 25 november bjuder Ubetoo in till en helkväll för artister och musiker med temat
Create your own success, på Stampen i Gamla Stan. musikentreprenörer, låtskrivare och artistermusikentreprenörer, låtskrivare och artistermusikentreprenörer, låtskrivare och artisterMusikentreprenörer, producenter, låtskrivare och artister kommer att samlas för att informera och inspirera om hur artister kan slå sig fram i musikbranschen.
Artisterna och föreläsarna som medverkar under kvällen på Stampen gör det kostnadsfritt för att hjälpa nya talanger in i musikindustrin, och få musikvärlden att växa med nya friska vindar.

Medverkande under kvällen är bl.a. låtskrivaren och melodifestival veteranen Lars ”Dille” Diedricson,
fyrfaldigt Grammy nominerade hiphop artisten Lazee, musikentreprenören Kristian Wejshag
samt chefredaktören för musiktidningen Studio, Björn Olsberg.

”Fundamentet för Ubetoo är att hjälpa artister att nå sina drömmar. Vi är otroligt glada att andra inom musikbranschen stödjer oss i detta genom att medverka på eventet Create your own success”, säger Anna-Clara Blixt Modin, VD och grundare till Ubetoo.

Länk till Ubetoo event på Facebook: http://www.facebook.com/event.php?eid=157213517652442

För mer information om eventet kontakta Ubetoo via:
Anna-Clara Blixt Modin
Mejl:  acb@ubetoo.com