Idus förlag

Stora frågor för små medborgare

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2017 08:55 CEST

”En viktig bok om medmänsklighet.”
Alexandra Pascalidou, journalist och programledare

Hur kommer det sig att alla inte har det lika bra? Och kan sommarblommor, pannkakor och födelsedagslängtan få Anna-lisa att göra något åt det?

Annalisa och födelsedagspresenten är den första fristående boken i serien Stora frågor för små medborgare. Utöver att boken ger en härlig och fantasifull läsning för stora och små kan boken också vara underlag för föräldrar och förskolepersonal att prata om med barnen om frågor kopplade till demokrati, inkludering och fattigdom.

I serien Stora frågor för små medborgare kommer Annalisa, en ifrågasättande och nyfiken femåring, möta olika samhällsfrågor i sin vardag.

”Annalisa heter den unga hjälten i denna varmhjärtade bilderbok från Idus förlag [...] Annalisa och födelsedagspresenten är en berättelse full av medkänsla, kreativitet och engagemang, i såväl text som bild, med stor aktualitet i vår nutid. Alexandra Pascalidou har skrivit ett initierat förord om detta. Det är omöjligt att inte tycka om den här berättelsen och dess karaktärer. Det allvarliga ämnet till trots, så förmedlar inte minst de tydliga färgbilderna vänlighet, lekfullhet och hoppfullhet.” Publiceras i BTJ-häftet nr 19, 2017. Lektör Åsa Österlöf

Angeli Sjöström startade sitt första företag som tjugo-fyraåring. Är processledare, affärsutvecklare och utbildare. Barnböckerna ser hon som sitt passionsprojekt. Angeli är uppvuxen på ett jordbruk norr om Stockholm och landsbygden ligger henne varmt om hjärtat.

Titel: Annalisa och födelsedagspresenten ISBN: 978-91-7577-578-4
Författare: Angeli Sjöström Hederberg Illustratör: Caroline Sellstone

Provläs boken: https://np.netpublicator.com/netpublication/n15734409
Högupplösta bilder: http://www.idusforlag.se/pressmaterial

För kontakt med förlaget:
Ulrika Slottner, Idus förlag
ulrika@idusforlag.se

Kontakt med författare:
Angeli Sjöström Hederberg
angeli@processrum.se

Kontakt med illustratör:
Caroline Sellstone
caroline@sellstone.se

Idus förlag, bokförlaget med hjärtat hos författarna.