Ladbrokes

Stora skadebekymmer för Tottenham i North London Derby

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2010 14:21 CET

I Premier Leagues 14:e omgång möts ärkerivalerna Arsenal och Tottenham. Det är lite av en måstematch för båda lagen, Arsenal har häng på Chelsea i toppen och Tottenham kämpar för att nå Champions League platserna.

Arsenal är stora favoriter till 1,66 gånger pengarna medan Spurs har höga 5,00 i odds. Fantastiskt uppvisat spel på sistone i samband med hemmaplan är två anledningar till Arsenals favoritskap. Ännu värre för Spurs blev det i veckan när deras defensiva bjässe Tom Huddlestone tvingades till operation för en fotskada och förvärrade Tottenhams redan sargade defensiv.

”Utan King, Dawson, Woodgate och Huddlestone så ser Tottenhams defensiv minst sagt lite osäker ut. Gallas och Kaboul är inga dussinlirare men på Emirates får de det tufft. Speciellt kul blir det att se Gallas återvända till sin gamla hemmaplan. Han räknar säkert med en del glåpord efter att han gjorde det ”förbjudna” bytet mellan två av världsfotbollens största rivaler, men kan han hantera det?” Säger Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef.

Aktuella odds – Premier League

Arsenal - Tottenham  1,66  3,75  5,00

Birmingham - Chelsea  5,50  3,75  1,61

Blackpool - Wolverhampton  2,30  3,40  3,00

Bolton - Newcastle  2,10  3,30  3,50

Manchester United - Wigan  1,22  6,00  13,00

West Brom - Stoke City  2,20  3,30  3,30

Liverpool - West Ham  1,44  4,00  7,00

Blackburn - Aston Villa  2,37  3,25  3,00

Fulham - Manchester City  2,87  3,25  2,40

Sunderland - Everton  2,40  3,25  2,87

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef, +46-8-4076445, +46–707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com