Skillspartner AB

Stora Talarprisets Hederspris tilldeladess tv-personligheten, journalisten och författaren John Chrispinsson

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2013 14:56 CET

John Chrispinsson tilldelades Stora Talarpriset Hederspris 2012 som årets moderator därför;
”John Chrispinsson är en klippa på varje scen. Med sitt lugn, sin insiktsfullhet och sin vänliga auktoritet passar han perfekt för att leda både lätta och tunga evenemang. Han är publikens förlängda arm, ställer de rätta frågorna och gör allt för att skapa intresse och förståelse för ämnet.”

Om John Chrispinsson
John Chrispinsson är en av våra mest kända tv- och radiopersonligheter med ett genuint intresse för politik, ekonomi, vetenskap och kultur. Johan har jobbat med bland annat Vetenskapsredationens program Historiska Klubben i Sveriges Radio P1 som är ett program som belyser aktuella politiska och sociala händelser i Sverige och världen.

Man under årens lopp också kunna läsa Johans artiklar i krönikor en rad tidningar och tidskrifter som SvD, Aftonbladet, Fokus och Ordfront. John har skrivit fyra böcker. 2011 utkom hans senaste bok ”Den glömda historien om svenska öden och äventyr i öster under tusen år.”

John är ledamot i Stockholms stads Skönhetsråd, styrelseledamot i Svenskt kulturarv och Livrustkammaren vänförening samt medlem i sällskapet Idun.

John är också en erfaren programledare för stora evenemang, invigningar och prisutdelningar – med uppdrag för till exempel Stockholms stadshus, Konserthuset, Globen, Berwaldhallen, Stockholmsmässan och Bok & Bibliotek i Göteborg. Med lugn hand och vänlig auktoritet leder han samtal, debatter, utfrågningar, konferenser och evenemang av alla sorter. Han har ett imponerande ”track record” inom ett brett fält, oftast med fokus på politik och samhälle. Det kan handla om allt från regionala frågor, Europafrågor, ekonomi, bostäder, stadsplanering och sociala frågor till infrastruktur, vetenskap, historia och kultur.

Branschpris med fristående jury
Stora Talarpriset delades ut för 4:e gången den 12 februari 2013 under en festlig och inspirerande Inspirationsdagen på ett fullsatt Hotel Rival i Stockholm. I publiken fanns bland annat Sveriges elit av talare, föreläsare och moderatorer.

Stora Talarpriset är instiftat av Skillspartner för att premiera personer som förmedlar inspiration, kunskap och insikter av bestående värde. Priset är ett oberoende tävling öppen för alla, och pristagaren utses av en fristående jury. Bakom priset står idag flera av Sveriges ledande talarförmedlingar och utbildningsföretag. I juryn för Stora Talarpriset 2012 ingår Peter Louring, vd Wimab Utbildning, Petra Nedfors, grundare, Content Talarbyrån, Per Johansson, grundare Svenska Talare, Lars JO Larsson, kommunikationsexpert och Katarina Nordlund, vd Skillspartner.

Stora Talarpriset är en oberoende öppen tävling. Under hösten kunde svenska folket rösta på sin favoritföreläsare.  Av dessa gick 10 föreläsare vidare till den fristående juryn för bedömning.

Läs mer på www.storatalarpriset.se

Stora Talarprisets Hederspris har tidigare tilldelats;
Elisif Elvinsdotter - 2011

Stora Talarpriset har tidigare tilldelats:
Kjell Enhager – 2009
Claes Schmidt/Sara Lund – 2010
Manuel Knight - 2011

Om Skillspartner
Skillspartner är en av Sveriges ledande talarförmedlingar.

Bland våra samarbetspartners finns kunniga och intressanta föreläsare, experter, utbildare, inspiratörer och moderatorer och debattledare. Inte bara från Sverige, utan från hela världen.

Med vår stora erfarenhet kan vi skräddarsy allt från korta seminarier och föreläsningar till utbildningsprogram. Vi hjälper våra kunder att välja rätt föreläsare/utbildare/moderator till rätt tillfälle/evenemang.

Frågor och information
Katarina Nordlund, telefon 08-411 76 00, e-post: katarina.nordlund@skillspartner.com