Storegate AB

Storegate i samarbete med The Phone House erbjuder studenter en hårddisk på nätet.

Pressmeddelande   •   Jan 18, 2010 09:13 CET

Högskole- och universitetsstudenter erbjuds ett datorpaket bestående av laptop, programvara och en egen Online hårddisk via Storegate.

Storegate erbjuder en webbaserad tjänst för säker lagring av digital information. Istället för att lagra sin information på sina egna hårddiskar kan man även lagra den hos Storegate på ett säkert, bekvämt och kostnadseffektivt sätt via Internet. Skulle datorn krascha eller bli stulen hämtar man enkelt tillbaka sina filer från sitt Storegatekonto, den lagrade informationen kan nås när som helst, var som helst och från vilken dator eller mobiltelefon som helst.

– Vi på Storegate är mycket glada över vårt samarbete med The Phone House, säger Torbjörn Nilsson, partneransvarig på Storegate AB. Vi tycker det är extra roligt att kunna erbjuda våra tjänster paketerade i en färdig lösning som täcker studenternas behov både vad gäller programvaror, tjänster och säkerhet. Studenterna är en rörlig grupp och med Storegate kan de alltid lagra och komma åt sina filer på ett säkert sätt oavsett var de befinner sig. Allt som krävs är ett de har tillgång till Internet avslutar Torbjörn Nilsson.

– Med en laptop och mobilt bredband blir man väldigt flexibel och kan studera var man vill och med Storegates tjänst ökar möjligheten till att vara fullständigt mobil på ett säkert och smidigt sätt, säger Jonny Malmlöf PR-ansvarig, The Phone House.

Kampanjen startar i januari och kommer att marknadsföras via studentkårernas fakturautskick och direkt på universitet och högskolor i södra Sverige.

Storegate AB:

Storegate AB är den ledande leverantören av Internettjänster för säker lagring av digital information via Internet. Storegates tjänster erbjuds via samarbetspartners i Sverige, Finland och Norge men marknadsförs på ett flertal andra marknader via Internet. Storegates huvudkontor är placerat i Karlshamn. För mer information besök www.storegate.se .