Storegate AB

Storegate lanserar automatisk backup av filer och dokument kostnadsfritt.

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2009 12:13 CEST

Storegate lanserar nu en ny och förbättrad version av Storegate AutoStore (automatisk backup). Programmet installeras på datorn och hjälper användaren att regelbundet få automatisk backup på valda filer, bilder och dokument. Filerna skickas via en SSL-krypterad tunnel till en personlig hårddisk på nätet. När filerna ligger på nätdisken så görs ytterligare en backup som säkerställer att användarens filer verkligen finns kvar, vad som än händer.

- Enligt undersökningar saknar en stor del av den Svenska befolkningen en säker backup. De riskerar därmed att förlora värdefulla minnen som dokumenterats via digitalbilder och filmer säger Bertil Hedén chef Affärs & Produktveckling på Storegate AB. De vanligaste orsakerna till att man idag förlorar filer är datorhaveri, stöld och den mänskliga faktorn. Att lagra bilder och dokument på cd-skivor, USB-minnen och hårddiskar har förekommit flitigt under det senaste decenniet. Vad många människor inte känner till är att hållbarheten på en CD skiva eller en extern hårddisk är begränsad. Det är något som våra kunder inte behöver oroa sig över.

- I samband med lanseringen av Storegate autostore släpps också en ny abonnemangs-form som ger alla nya och befintliga kunder möjligheten att kostnadsfritt få automatisk backup på sina digitala filer. Gratisabonnemanget innehåller, förutom automatisk backup, en kostnadsfri lagringsyta på 2 GB* och ett webbalbum dit man kan bjuda in släkt och vänner från hela världen avslutar Bertil Hedén på Storegate.

* 2GB = cirka 1500 digitala foton

För mer information, vänligen kontakta:
Bertil Hedén, Storegate AB Tel: 0703-20 14 02, bertil Hedén@storegate.se

Storegate AB:

Storegate AB grundades 2003 och är leverantör av tjänster för säker lagring av digital information via Internet. Storegate är ett svenskt bolag med ägare som Industrifonden, Servisen, Sparbankens Näringslivsstiftelse, T-bolaget m.fl. Storegates tjänster erbjuds via samarbetspartners i Sverige, Finland, Norge och England men marknadsförs på ett flertal andra marknader via Internet. Storegates huvudkontor är placerat i Karlshamn. Försäljningskontor finns i Stockholm och Storegates utvecklingsavdelning ligger i Karlskrona. För mer information besök www.storegate.se.