film2home

Storfilmen Jonah Hex med Megan Fox och Josh Brolin ‑ nordisk förhandspremiär hos film2home.

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2010 12:44 CEST

Den 22 oktober visar film2home storfilmen Jonah Hex med bland annat de Oscarsnominerade skådespelarna Josh Brolin och John Malkovich i huvudrollerna. Filmen finns nu endast tillgänglig på Video on Demand i norden under tre veckor. Filmen kommer senare att lanseras Day and Date på DVD, Blu-ray, VOD och EST i januari, 2011. Det första avsnittet i den tecknade Jonah Hex serien kan du också nu se gratis på film2home.

Storyn kretsar kring revolvermannen och prisjägaren Jonah Hex vars rysligt ärrade ansikte och personlighet döljer hans sanna och hederliga karaktär. Oavsett hans avsikter tenderar hans äventyr att alltför ofta sluta med blodbad. I rollerna ser vi de Oscarnominerade skådespelarna Josh Brolin, John Malkovich och en av Hollywoods nu mest populära skådespelerskor, Megan Fox.

- Det känns riktigt spännande att testa en smygrelease av en storfilm som Jonah Hex. Fortsätter filmbolagen att satsa på förhandsreleaser på Video on Demand, bidrar detta till att skapa ett ännu mer attraktivt erbjudande av film på nätet, säger Josefine Persson – affärsområdesansvarig på film2home.

I samband med förhandspremiären, kommer film2home att lägga upp den tecknade Jonah Hex serien - där vi bjuder på det första avsnittet!

Josefine Persson, affärsområdesansvarig på film2home
E-post: josefine.persson@bonver.com

Om film2home: film2home är nordens första och största tjänst för laglig nedladdning och streaming av film. film2home ger användare möjligheten att välja mellan fler än 3000 filmer direkt via internet, film2home.se. film2home finns idag i Sverige, Norge, Finland och Danmark och erbjuder film från alla världens stora filmbolag såsom Disney, Warner, Sony, Paramount, Nordisk Film, SF och många, många fler. Läs mer på www.film2home.se