Lemontree Enterprise Solutions AB

Stormyndighet väljer Lemontree som lösningsleverantör

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2011 18:52 CET

Svensk stormyndighet automatiserar e-arkivering med hjälp av lösning från Lemontree

Stockholm 14 februari 2011 – Stora volymer data är en känd hämsko för effektiv ärendehantering hos många myndigheter med missnöjda medborgare, långa handläggningstider och höga kostnader som följd.

Med delar av Lemontrees lösning för automatiserad e-arkivering, Lemontree Archiver, kommer myndigheten att automatisera lagring av data och undviker därmed problemet.

Lemontree Archiver är en produkt för automatiserade inleveranser till e-arkiv, sekundärlagringsytor och system för bevarande som även stödjer uttag från godtyckligt verksamhetssystem. För den aktuella myndigheten lagras informationen i Formpipes produkt för långtidslagring, Long-Term Archive, som fungerar som ett säkert och återsökbart sekundärlager.

”Storheten med Lemontree Archiver är att den är oberoende av både verksamhetssystem för uttag och e-arkivsystem för inleverans vilket innebär att stora problem kan lösas med enkla medel”, säger Andreas Lalangas, Försäljningschef på Lemontree.

För ytterligare information, kontakta:
Andreas Lalangas, Försäljningschef, Lemontree, telefon: 0735-130 798

Om Lemontree

Lemontree levererar lösningar inom integration, dokument- och ärendehantering, e-arkivering och quality management. Lemontrees koncept är att skapa marknadens mest attraktiva erbjudanden genom att kombinera världsledande produkter med egen spetskompetens inom teknik och marknad.

Bland Lemontrees produktpartners märks bland annat Autonomy, FormPipe, Progress Software, Nordic Edge och HP. Lemontree levererar även kvalificerade konsulttjänster med fokus på strategi och informationsteknik. Lemontrees kunder är främst aktörer inom telekom, offentlig verksamhet, försäkring och finans. Lemontree grundandes 1999 och har huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Norge med kontor i Oslo. Lemontree är ett Gasellföretag och har sedan 2010 den högsta kreditratingen AAA. Besök www.lemontree.se för mer information.