PartnerTech AB

Stororder till PartnerTech: Hypercoms partner för världsprodukt

Pressmeddelande   •  Sep 23, 2003 08:59 CEST

I sitt största globala produktutvecklingsuppdrag väljer Hypercom Financial AB att samarbeta med PartnerTech. Uppdraget gäller en terminal för säker elektronisk betalning. Produkten kommer att marknadsföras globalt av Hypercomkoncernen. För PartnerTech uppskattas värdet av affären, som innefattar både utveckling och tillverkning, till ca 80-100 miljoner kronor årligen.

? Vi har länge samarbetat med PartnerTech och det ger oss en styrka nu när vi skall hantera denna genombrottsprodukt som vi utvecklat på uppdrag av vårt moderbolag i USA, säger Leif Nilsson, VD på Hypercom Financial AB. I valet av PartnerTech får vi en leverantör med stor flexibilitet i hanteringen av både små och stora volymer, vilket är mycket viktigt för oss.

Kraven på ökad säkerhet och minskade transaktionstider när det gäller produkter för elektronisk betalning fokuseras allt mer. För att möta dessa ökande krav har världens tre största betalkortsbolag ? Eurocard, Mastercard och VISA ? beslutat att samtliga terminalinnehavare ska byta ut existerande system före år 2006. Detta har nu öppnat upp marknaden för nya produkter från leverantörer som Hypercom.

? Det känns spännande och hedrande att få vara med i utvecklingen av Hypercom Sveriges största internationella produkt. Samtidigt får vi möjlighet att visa upp vår kompetens och duglighet på en global marknad, säger PartnerTechs VD, Mikael Jonson.

? PartnerTech har visat att det går att kombinera hög teknisk kompetens och närhet till kund med priser som är konkurrenskraftiga även i ett globalt perspektiv, säger Ted Satchell, styrelseordförande i Hypercom Financial AB.

För ytterligare information:
Mikael Jonson, VD PartnerTech AB, tfn. 070-678 10 01.
Leif Nilsson, VD Hypercom Financial AB, tfn. 0733-36 79 20.

Hypercom Corporation är en världsledande koncern inom elektroniska betalnings-systemslösningar. Huvudkontoret ligger i Phoenix, Arizona. Koncernen har över 5 miljoner terminaler installerade i över 100 länder. Företaget är noterat på New York börsen.

PartnerTech utvecklar och tillverkar på uppdrag av ledande företag, främst inom områdena telekommunikation, informationsteknologi, verkstadsindustri och medicinsk teknik. Företaget har cirka 1 200 medarbetare och är noterat på O-listan vid Stockholmsbörsen.(www.partnertech.se)