Tubus System

STORORDER TILL TUBUS SYSTEM I STOCKHOLM!

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2013 10:57 CEST

Tubus System har nyligen tecknat en stor prestigefull order av relining i Stockholm. Bostadsrättsföreningen Farmen i Täby har valt Tubus System som hovleverantör för att stamrenovera hela sitt avloppsystem.

Brf Farmen är med sina 866 lägenheter en av Sveriges absolut största bostadsrättsföreningar. Vårt uppdrag där blir att relina samtliga lägenheter, vertikala och horisontella stamledningar fram till tomtgräns. Detta gäller både deras spill- och dagvattensystem. Arbetet är beräknat att påbörjas under januari 2014 och skall vara färdigt i sin helhet till sommaren 2016.

- Det är givetvis otroligt trevligt att Bostadsrättsföreningen Farmen har valt oss som leverantör. Inte bara för att det är ett av de största reliningprojekten som hittills har upphandlats i Sverige någonsin, utan också för att det ligger i Stockholm där vi ser en otrolig tillväxtpotential och efterfrågan för våra tjänster, berättar Kaj Nerman försäljningschef på Tubus System.

Mer detaljerad information om projektet för stamrenovering hittar ni här!

Tubus System har utfört relining i nästan 15 år och kan med sin långa erfarenhet erbjuda en unik, kostnadseffektiv och väldokumenterad metod. Ett rör tillverkat av Tubus System är självbärande och har en förväntad livslängd på minst 50 år. Relining kan med fördel appliceras inom många olika områden och Tubus System används idag inom både fastigheter och intrastruktur.