Spendrups Bryggeri AB

Storsäljare i gränshandeln nu som folköl i dagligvaru- och servicehandeln

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2006 08:26 CEST

Spendrups Premium Gold 3,5 tar nu plats på hyllorna i dagligvaru- och servicehandeln. Ölet har gjort en framgångsrik resa med början i den tyska och danska gränshandeln via Systembolaget för att nu alltså även lanseras som folköl.

Spendrups Premium Gold lanserades sommaren 2004 för konsumenter i den tyska och danska gränshandeln. Ölet blev snabbt en storsäljare. I oktober 2005 lanserades ölet på Systembolaget och idag är det Systembolagets elfte mest sålda av svenska öl.

- Ambitionen med varumärket Spendrups är att erbjuda konsumenten riktigt bra öl till ett bra pris oberoende försäljningskanal. Spendrups Premium Gold svarar mer än väl upp mot den ambitionen, vilket framgångarna på Systembolaget och i gränshandeln visar, säger Magnus Månsson, marknadschef för öl & cider på Spendrups Bryggeri AB.

Spendrups Premium Gold är ett något fylligare öl med balanserad beska och lång eftersmak. Det bör drickas väl tempererat i ett passande glas med en härlig skumkrona.

För ytterligare information, kontakta:
Magnus Månsson, marknadschef, öl och cider, Spendrups Bryggeri AB,
mobil 0701-82 79 22, tfn. 08-672 79 22, magnus.mansson@spendrups.se
Caroline Ekman, informationschef, Spendrups Bryggeri AB,
mobil 0701-82 78 30, tfn 08-672 78 30, caroline.ekman@spendrups.se

Spendrups Bryggeri AB grundades 1897. Vi är lika engagerade och passionerade när det gäller öl nu som då. Våra varumärken är: Spendrups, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka m.fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi har idag ca 1150 medarbetare och omsätter ca 2,1 mdr. Spendrups Bryggeri AB är ett dotterbolag till Spendrup Invest AB. www.spendrups.se