Oriflame Cosmetics

Storsäljaren Tender Care i nya exklusiva dofter

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2012 15:05 CET

Njut av säsongens högtider med Tender Care Almond och Tender Care Caramel. Oriflames klassiska favorit finns nu i nya exklusiva utgåvor - lika gudomligt mjuka och smidiga som originalet!

Redan när Oriflame startade 1967, introducerades den produkt som Oriflame idag kallar för "klassikern" - Tender Care. En universalvårdande kurcreme som mjukgör och lugnar torr eller irriterad hud. Innehåller bivax som binder fukt i huden. Använd Tender Care på torra och extra utsatta hudpartier, såsom läppar, nagelband eller armbågar.

Nya utgåvorna Almond och Caramel är fyllda av behagliga oljor och har diskreta dofter av mandel och kola.

Pris: 115 kr

Lanseringsinformation:

• Tender Care Almond lanseras 7 november 2012
  • Tender Care Caramel lanseras 28 november 2012

För mer information och produktprover, kontakta:

Therese Olsson, PR-ansvarig
therese.olsson@oriflame.com

Om Oriflame
Oriflame Cosmetics grundades i Sverige 1967 av Jonas och Robert af Jochnick och deras vän Bengt Hellsten. Idag är Oriflame ett internationellt, direktförsäljande kosmetikföretag med försäljning i över 60 länder och en omsättning på omkring 1.5 miljarder euro om året. Oriflame har ett brett produktutbud av innovativa skönhetsprodukter inspirerade av naturen. Dessa produkter marknadsförs av omkring 3.6 miljoner oberoende konsulenter. Respekt för medmänniskor och natur är en viktig del av företagets kultur. Oriflame stödjer ett flertal välgörenhetsorganisationer världen över och är bland annat medgrundare av World Childhood Foundation. Oriflame är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Läs gärna mer om Oriflame på oriflame.se