Hotel Selma Lagerlöf AB

Storsatsning på nöjesfronten för Quality Hotel Selma Lagerlöf

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2008 17:05 CEST

Framtidstron och satsningarna fortsätter på Quality Hotel Selma Lagerlöf, och nu närmast står hotellets största nöjessatsning på nästan 20 år för dörren. Nöjesutbudet rivstartar och går med start i september från en tidigare nivå på 3-4 dagar per månad till 4 dagar per vecka. Artisterna blir av skilda slag och inriktningen blir bred, för att tilltala fler målgrupper och de nya nöjeskoncepten ligger helt i linje med den sedan tidigare utstakade satsningen.

• - Visst känns det lite nervöst, men framförallt spännande, kul och inspirerande , säger Mattias Nord, Hotelldirektör på Quality Hotel Selma Lagerlöf. Vår målsättning med den här satsningen är att än mer fylla hela hotellet med liv, rörelse, upplevelser och glädje. Vi vill vara en mötesplats för både lokalbefolkning och tillresta gäster, där vi med ett mångfacetterat upplevelseutbud bidrar till att ge extra glädje, energi och stimulans för varje person som besöker hotellet.

Nöjesprogrammet som nu lanseras har en stor spännvidd med allt från Gäst-DJ´s, fartfyllda fester och Liveband till Viscafé och Teatersport, och såväl rikskända artister som relativt okända förmågor florerar på hotellets olika scener.

• - Vi vill självklart ha en hög kvalitet i allt vi gör, berättar Mattias Nord, och i varje litet delkoncept har vi ställt höga krav och letat efter exakt rätt artist eller samarbetspartner. Ambitionen är delvis också att vara öppna för nytänkande samt att vara en uppvisningsarena för nya talanger och kreatörer. Nu får vi en intressant spännvidd, vilket öppnar för både namnkunnighet och spännande överraskningar.

Programmet, som startas upp successivt under september, innehåller delvis traditionella inslag som temafester i anslutning till lönehelger. Det som är helt nytt är däremot Teatersport på tisdagar med start den 16 september, Viscafé på onsdagar med start den 17 september, en fredagsklubb med live musik som inleds 3 oktober samt ett antal lördagar med mer eller mindre kända personer som Gäst-DJ´s och egna koncept.

• - Teatersporten är en kul grej, som initierats av några engagerade yngre personer på orten, nämner Mattias Nord. De ville hyra in sig,men detvar en självklarhet för oss att istället ge dem både tillträde till nattklubbenoch stöd för sitt engagemang. Viscaféet inleds den 17 september med dubbla uppsättningar artister. Först blir det 2xVarg med Bert-Åke Varg samt hans son Pontus, och sedan äntrar Anders Stävarby scenen vid 21 tiden. Premiären kommer att bli kanonbra, och sedan kör vi ytterligare 9 onsdagar fram till den 19 november.

Sedan tidigare har hotellet ett samarbete med country & rock klubben Lonesome Pine, och nu har samarbetet öppnats för nya möjligheter och med start den 3 oktober och 8 fredagar framåt kommer nattklubben Majorskan att fyllas av livemusik.

• - Vi är jättenöjda med samarbetet, och det engagemang som medlemmarna inom Lonesome Pine visar, ville vi verkligen ta vara på, fortsätter Mattias Nord. Fredagarna blir mycket spännande och det är mycket glädjande att se vilka artister som kommer hit. Det blir både europamästare, Johnny Cash-tolkare och inte minst välkändaChristina Lindberg, och vi är övertygade om att fredagarna blir välbesökta och populära.

Ett av de mest intressanta inslagen i programmet, står lördagarna under oktober och november för. Då kommer ett antal olika Gäst-DJ´s att ta nattklubben i besittning, och dessa har fått mer eller mindre fria händer vad gäller tema, inriktning, musikval och annat. Urvalet till dessa gästspel har varit från det lokala närings- och organisationslivet, och det kan bli en upplevelse på många plan att se hur dessa ska hantera en ny utmaning.

• - Det här är verkligen kul och vi är så nöjda med att de här personerna ville samverka med oss och bjuda på sig själva, säger Mattias Nord med ett leende. Jag har inte en aning om hur de kommer att lägga upp kvällarna, men jag ser fram emot att uppleva en rad lång överraskningar och upptåg på lördagarna. Vi inleder den 4 oktober med Sunne Kommuns kommunalråd Ola Persson, och sedan följer:

11 oktober Ola Evensson, Bankdirektör Fryksdalens Sparbank

18 oktober Stefan Ranunger, Driftschef och ägare Ski Sunne

8 november Markus Johansson, President Sunne Vattenland

15 november Sara Broos, Festivalarrangör, programledare och kreatör.

22 november Anna och Ylva Stiernelöf, Shangri La

Om jag har uppfattat signalerna rätt från det här gänget, så kommer vi att få uppleva massor av överraskningar under hösten och en mycket blandad musikprofil, avslutar Mattias Nord.

När det sedan närmar sig december och julbordstider, är det dags för årets Julshow. Det hela är klart sedan länge, och det kommer att röra sig om julkänsla, humor och hög festkänsla av ett gäng med lokal förankring och mycket gott anseende.

• - Det här kan vara den bästa Julshowen någonsin, och vi har verkligen hittat en bra blandning både vad gäller innehåll och artister, avslöjar Mattias Nord. Vi håller bara på med fotografering och lite annat, och sedan ska vi berätta mer, avslutar Mattias med ett brett leende.

Fakta om hotellet:

Quality Hotel Selma Lagerlöf har en konferenskapacitet för 400 personer i den största lokalen, 156 ljusa och trevliga rum, varav 10 unikt inredda sviter med inspiration av personligheter som t ex Winston Churchill och Karen Blixten. Hotellet har ritats och byggts för konferensgästens bästa och för att vara en effektiv och fungerande arbetsmiljö. Konferenslokalerna ligger skilda från hotellets övriga verksamhet för att ge lugn och ro. Quality Hotel Selma Lagerlöf ingår i Choice Hotels Scandinavia som är en av Nordens ledande hotellkedjor - mer än 150 hotell på över 100 destinationer. Kedjan är en del av Choice Hotels International som har mer än 5 000 hotell i över 42 länder

För mer information, kontakta: Mattias Nord, VD Quality Hotel Selma Lagerlöf, tfn 070-6703223