AndersIvar AB

Storsatsning på sökmotoroptimering i Lerums Kommun med kranskommuner

Pressmeddelande  •  2012-02-28 01:16 CET

-"Vi har myntat ett uttryck som vi kallar för lokal sökmotoroptimering, det handlar om att få alla de lokala butikerna, de lokala hantverkarna och företagen med verksamheter i kommunen att förstå att cirka 90% av alla som behöver en elektriker, bilverkstad eller en målare använder sig av sökmotorer och sociala medier."

Anders Karlsson, som driver företaget, menar att det borde vara intressant att synas där dina kunder är och idag är en stor del av kunderna på olika platser på internet, se till att ditt företag syns där med.

Anders säger vidare att det behöver varken vara dyrt eller krångligt, idag finns det enkla system som de allra flesta kan sköta för att skaffa sig en egen webbplats för sitt företag. Vi du dessutom optimera den så att du som är i elektriker i Gråbo är den som syns högst upp när någon i Gråbo söker efter en elektriker så skall du ganska omgående börja tänka på sökmotoroptimering.

-"Vi gör en slags relansering nu med att samtidigt passa på att lansera vår nya webbplats, den är vi riktigt nöjda med." säger Anders avslutsningsvis.

Get Global AB arbetar med sökmotoroptimering för företag i hela landet och bedriver egna webbutiker.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom