SweDeltaco

Storskalig videodistribution över nätverk

Pressmeddelande   •   Mar 18, 2012 15:00 CET

Deltaco introducerar nu en familj VanCryst HDMI-splittrar från Aten. Systemet använder sig av dubbla Cat5e nätverkskablar för att sprida HDMI-signaler i full HD, med ljud upp till 60m. Systemet lämpar sig för köpcentra, skolor, konferensanläggningar, flygplatser och liknande där det finns behov av att visa samma bild samtidigt på många ställen.

Skalbart från 5 till 585 skärmar

Systemet är skalbart i flera steg. Den minsta HDMI-splittern VS1804T sprider signalen till 4 fjärrmottagare samt en lokal HDMI-utgång. Storebror VS1808T sprider till 8 externa och en lokal. För att ge möjlighet till spridning till fler platser kan HDMI-splittrarna kaskadkopplas i upp till totalt tre nivåer. Detta ger en teoretisk möjlighet att ansluta totalt 585 HDMI-skärmar till en enda videokälla. Det borde räcka för de flesta behov.

Vid varje fjärransluten HDMI-skärm används en diskret liten VE800R-mottagare som omvandlar signalen på de två nätverkskablarna tillbaka till en sammansatt HDMI-signal.

Systemet har stöd för video i 1080p-upplösning och 3D samt ljud i DTS-format.

Om Deltaco

Deltaco grundades 1991 och är en av Nordens ledande nischleverantör och distributör av IT-produkter. Bolaget har ett mycket konkurrenskraftigt erbjudande genom effektiva inköp i Asien, ett modernt logistikcenter i Stockholm och bred distribution till de flesta stora nordiska återförsäljarna. Bolaget har visat stabil organisk tillväxt och vinstökning varje år sedan starten för 20 år sedan. Deltaco har 77 medarbetare, huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Finland , Danmark och Norge. Aktierna i Deltaco är listat på First North under kortnamnet DELT och bolagets Certified Adviser är Remium AB. För mer information se www.deltaco.se och www.deltacoab.se.