IS Tools AB

Stort intresse för molnbaserat processtöd från Italiens telecombolag

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2012 09:27 CEST

IS Tools deltog i "Cloud Computing Milano" organiserat av Ericsson, TeliaSonera, Exportrådet, Handelskammaren och Svenska Ambassaden i Italien förra veckan. Eventet riktade sig mot inbjudna Telecom operatörer och storbolag i Italien.

IS Tools var inbjuden för att presentera sin kraftfulla molnplattformslösning och ge kundexempel på hur den levererat kundnytta och värde. Ett exempel som mottogs med stort intresse var IS Tools effektiva molnbaserade processtöd för storskalig projekthantering inom Telecom. Kundanpassade applikationer för samarbete där upp till flera hundra användare behöver dela information och driva koordinerade aktiviteter är ett bra exempel på användningsområde där IS Tools lösning förenklar vardagen för och levererar nytta till sina kunder.

”Det var roligt att intresset för vårt företag och tjänst var så stort bland deltagarna. Italien visar sig vara en intressant marknad för oss, med stora behov av den typ av samarbetsapplikationer vi är bra på.” Johan Barrebo, VD

IS Tools grundades 1999 som ett systemintegration och IT-konsulttjänstbolag. År 2001 började företaget att utveckla sin revolutionerande plattform för applikationsutveckling. Lansering som molntjänst för användare skedde under 2003. Plattformen har framgångsrikt etablerats till en  verksamhetskritisk tjänst för mer än 60 000 betalande användare och hanterar hundratals kundanpassad applikationer med över 30 000 kundspecifika applikationsformulär

IS Tools ägs och drivs av grundarna och är baserat i Stockholm, Sverige

För mer information kontakta: Johan Barrebo, johan.barrebo@istools.com , +46 (0)70 647 40 16