MPC AB

Stort intresse för MPC Stjärngolf

Pressmeddelande   •   Jun 08, 2011 14:15 CEST

STORT INTRESSE FÖR MPC STJÄRNGOLF

Stort intresse för MPC Stjärngolf som har sin premiär i Örnsköldsvik. Evenemanget sålde slut vilket gjort att arrangören eventbolaget MPC i samarbete med Veckefjärdens GC nu valt att utöka antal deltagare.

Vi har tidigare kunnat meddela att företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf utökats från att tidigare arrangerats i Stockholm och Göteborg med att nu även ha en tävling i Norrland där Örnsköldsvik vann kampen för valet av ort. Evenemanget arrangeras av evenemangsbolaget MPC i samarbete med Veckefjärdens GC och Peter Forsberg.

-       Att vi valde Örnsköldsvik var för att banan med klubbhus håller den höga kvalitet MPC Stjärngolf kräver och att klubben med personal kan visa upp den grund som krävs genom lokala näringslivet och kommunen. Detta gjorde Mikael Nordin VD på Veckefjärdens GC och Peter Forsberg på ett mycket övertygande sätt. Resultatet att det nu blivit utsålt och att vi därmed fått utöka tävlingen med ytterligare team visar att vårt beslut med Övik och det Mikael och Peter presenterade var rätt. Säger Marcus Palmqvist, Ägare MPC AB.

Utökning av evenemanget

Max antalet för att spela MPC Stjärngolf är 32 team och 10 hålvärdar för att tävlingen inte ska dra ut för långt på tiden och att den högklassiga nivån ska kunna hållas. Det stora intresset har medfört att det blivit slutsålt och att man nu sett över möjligheten att utöka eftersom intresse är så stort. Genom en utökning av speltid och organisation har beslut tagits att man utökar med ytterligare några team men därefter är det stopp.

-       Mycket glädjande att vi fått äran av att MPC Stjärngolf arrangeras på vår bana eftersom det stämmer väl in i de evenemang vi önskar på banan och våra partners önskar. Bevis på detta är det stora intresset som gjort att det blev snabbt slutsålt men då vi nu lyckats finna en lösning på utökning finns det fortfarande några teamplatser kvar vilket känns bra då vi vet att ytterligare företag vill vara med. Säger Mikael Nordin, VD Veckefjärden GC.

Många profiler

I teamen tillsätts en känd profil eller golfpro som gör att evenemanget får den stjärnglans som namnet utlovar. Förutom samarbetet med Peter har man också ett samarbete med NHL Proffsens Stiftelse ICE Breakers vilket gör att vi kommer att få se ett flertal starka hockeyprofiler.

-       Ja, det blir givetvis ett startfält med tyngd på hockeyprofiler då vi nu är i ”The heart of hockey” men det kommer även att finnas med profiler från andra idrotter och nöjeslivet vilket vi flyger upp från Stockholm, säger Marcus Palmqvist.

Några av de profiler som anmält sig är Hans Fahlén, Max Grindal, Viktor Åkerblom, Karl Martindahl, Björn Becksmo, Richard Herrey, Christer Ulfbåge, Maria Bodén, Jesper Blomqvist, Paul Tilly. Till dessa kommer givetvis ett flertal MoDo profiler som Peter Forsberg, Niklas Sundström, Viktor Hedman m.fl. Ytterligare profiler kommer att presenteras närmare evenemanget.

Förutom MPC Stjärngolf arbetar MPC AB även med evenemangstjänster åt företag där man arrangerar deras kick-off:s, konferenser och kundmöten. MPC:s insatser kännetecknas av hög klass och utförs med ett stort personligt engagemang samt hög servicenivå.

Mer om MPC AB se www-mpcab.se

För vidare information om MPC Stjärngolf, kontakta Marcus Palmqvist via mail marcus.palmqvist@mpcab.se eller telefon 08 – 452 22 30 eller besök: www.stjarngolf.se