MPC AB

Stort intresse för MPC Stjärngolf tourfinal

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2016 23:34 CEST

MPC Stjärngolfens Sverige-tourfinal sker i Göteborg på torsdag och intresset är stort från företag som kända profiler. Några av de profiler som kommer att delta i företagsteamen är Peter ”Foppa” Forsberg, Magnus Wislander, Jesper Blomqvist, Challe Berglund, Louise Karlsson, Sophie Gustafson, Stefano Catenacci, Richard Herrey, Erik Segerstedt, Henrik Norlén med flera.

Torsdagen den 25 augusti är det dags för företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolfens Svergie-tourfinal där tävlingsort är Göteborg. Det är sjunde året i rad som Göteborg är finalstad och deras storsatsande golfbana Hills Golf & Sports Club. Touren består av fyra spelorter i Sverige i form av Malmö, Örnsköldsvik, Stockholm och Göteborg. Vinnarna från varje ort går vidare till Europatävling i Marbella och vinnarna där går vidare till Miami South Beach.

Stort intresse

Till varje företagsteam tillsätts ett golfproffs eller känd profil från artist-, idrotts- och. Det är en blandning av regionalt starka profiler och rikskända som flygs in till tävlingen.

• -Vi har trivts bra i Göteborg från premiär året och fått en fin utveckling av evenemanget ihop med och de samarbetspartners vi har äran att jobba med. Årets tävling är det fullt med team och stort intresse från såväl näringslivet som profiler och golfproffs. Vi har även stor efterfrågan från andra städer som önskar evenemanget men vi arrangerar bara på en ort per storregion. Göteborg representerar västra regionen och som det är nu ser vi fram emot en fortsatt satsning i Göteborg, säger Marcus Palmquist

MPC Stjärngolf består totalt av drygt 700 deltagare och följs med ett stort media intresse där det bland annat görs en enskild film per ort och en tourfilm.

Några av de profiler vi kommer få se spela är:

Peter Forsberg, Jesper Blomqvist, Erik Segerstedt, Jesper Hussfelt, Jonas Karlsson, Henrik Norlén, Magnus Wislander, Stefano Catenacci, André Burakovsky, Challe Berglund, Lisa Andersson, Mackan Edlund, Sophie Gustafson, Mathias Svensson, Stefan Rehn, Richard Herrey, Hasse Mosesson, Patrik Carnbäck, Sandra Carlborg, Magnus Ölme Johansson, Henric Von Zweigbergk, Robert Burakovsky, Peter Carlborg med flera.

MPC Stjärngolf Göteborg spelas på Hills Golf & Sports Club torsdagen den 25 augusti med start kl. 11.00. För vidare information om MPC Stjärngolf, kontakta Marcus Palmquist via mail marcus.palmquist@mpcab.se eller telefon 08 – 452 22 30 eller besök: www.stjarngolf.se