BioTekPro AB

Stort intresse för Nordic Hygiene Expo 2012

Pressmeddelande   •   Mar 07, 2012 15:52 CET

Efter förra årets succé arrangerar RentForum även i år denna unika mässa om renhet och hygien. Den 12 april slår vi upp portarna på Malmö Arena för en heldagsaktivitet. Här träffar du utställare, kollegor i branschen, och kan lyssna på intressanta föredrag och presentationer om det som är aktuellt för just din industrigren.

Nordic Hygiene Expo vänder sig till alla som arbetar med krav på förhöjd och kontrollerad renhet, t ex läkemedels-, livsmedels-, medical device- och elektronikindustrin samt sjukvård, inklusive vävnadsinrättningar.

Branschens mötesplats
”Vår målsättning med Nordic Hygiene Expo är att skapa en naturlig mötesplats för alla inom branschen”, säger Johan Ramstorp, som är mässchef. ”Vi har märkt att behovet av denna typ av aktivitet är enorm bland alla de verksamheter som vi vänder oss till. Dels för att träffa leverantörer men även för att utbyta kunskap och erfarenheter.

Fullt hus!
”Nordic Hygiene Expo är en otroligt nischad mässa, men trots detta förväntar vi oss fullt hus! För att alla besökare ska orka med en heldag bjuder vi i år på lunch. Vår tanke är att man ska kunna ta del av allt mässan har att erbjuda i lugn och ro under hela dagen”, säger Matts Ramstorp, som är utställnings- och föreläsningsansvarig.

De företag som hitintills anmält sig som utställare är:

AB Ninolab
VWR International AB
YIT Sverige AB

Föreläsningar och presentationer
Förutom utställningen bjuds en rad föreläsningar och presentationer:

Rena rum och kontrollerade lokaler
Matts Ramstorp, BioTekPro AB

Processhygien i Livsmedelsindustrin - avgörande för hållbarhet och säkerhet
Pernilla Arinder, SIK

Städteknik i renrum
Regina Björnsson, Pharmaclean AB

Mikrobiologi
Adam Mallkoo, Mikrolab Stockholm

Att arbeta i rena rum
Matts Ramstorp, BioTekPro AB

Hygienprogram
Leif R Gustafson, LRG Systems AB

Hygienkontroll av ytor på 1 min
Arne Lundin, Biothema AB

Enkla, säkrare och snabba testmetoder för hygien, allergener och Listeria
Jan-Erik Carlsson, FOOD DIAGNOSTICS AB

Se det osynliga
Niclas Marie, USBmikroskop.se

Ytterligare information på www.hygiene-expo.com

Kontakt: RentForum AB, 040 - 13 82 50, mail: camilla@rentforum.net

BioTekPro är ett kunskaps- och utbildningsföretag inom renhetsteknik och är marknadsledande i Norden.

Vi erbjuder renrumskurser samt utbildningar som är skräddarsydda efter kundens behov och önskemål. Matts arbetar också som kunskapsbank och problemlösare vid akuta situationer i produktionen.

Våra kunder finns främst inom läkemedel, livsmedel, mikroelektronik, optik samt biomedicin.

BioTekPro arrangerar också sedan flera år tillbaka Tema Renrum, två intensiva utbildningsdagar med föreläsningar och utställare.

Matts Ramstorp , civilingenjör i kemiteknik, teknologie doktor i tillämpad biokemi och professor i Renrumsteknik och Produktionshygien vid LTH, Lunds Tekniska Högskola, har under mer än 25 år arbetat med renhet och hygien som forskare, konsult och utbildare.
Matts är en välkänd föreläsare och leder regelbundet kurser för såväl större som mindre företag och organisationer i Sverige och utomlands.