Sollentuna Expo Center

Stort intresse för Sveriges första skönhetsmässa

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2007 08:43 CET

Om två månader, 27-29 april, öppnas dörrarna till Sveriges första skönhetsmässa. Skönhet & Hälsa är konsumentmässan som vänder sig till den moderna kvinnan som värdesätter såväl yttre som inre skönhet – både kropp och själ.

Förutom alla de nyheter som 100-talet utställare presenterar kommer de båda scenernas programpunkter erbjuda besökaren både inspiration och kunskap inom skönhetsprodukter, hälsa och trender.

- Mottagandet av mässan har varit otroligt positivt! Den spontana reaktionen hos många vi har varit i kontakt med är - ”Mässan vi har väntat på”. Jag tror att längtan efter flärd och glamour växer och avspeglas i intresset kring mässan, säger projektledare Eva Andbert.

Make Up Stores Fashion Show bjuder publiken på en modevisning där make-up artister samlas för att visa sin kreativitet. Förutom make-up och styling kommer modellerna att bära klädkreationer designade av stora namn som Lars Wallin och Bea Szenfeldt.

Shock Absorber presenterar sina nyheter med hjälp av dansare från Kühler Dance Company, kända från bl a melodifestivalen och jubileumsshower. Den garanterat fartfyllda show kommer bjuda på allt från bugg och latin till pardans och hip hop.

Även Triumph och Sloggi kommer att finnas på plats och visar upp sina nyheter på mässans stora scen.

I Svenska Mästerskapet i Nageldesign koras under fredagen och lördagen de vackraste naglarna. Grenarna är Tipp med gelé eller akryl och Skulptering i akryl. Den som utses till Sveriges skickligaste nagelterapeut kommer sedan att representera Sverige i Europamästerskapet som går av stapeln i München i oktober. Även besökaren erbjuds möjligheten att delta i en Flat Nail Art-tävling som arrangeras av Scratch Nails tillsammans med nagelforum.se under söndagen. Det är en öppen Nail Art-tävling för alla besökare under mässan. Det enda deltagarna behöver är en modell, nagellack dekorationer och en stor skopa fantasi.

Mässan är levande med mängder av upplevelser och aktiviteter. Besökaren kan lära sig mer om hälsosam mat, få en snygg make-up eller hitta en ny träningsform.

- Besökarna ska gå från mässan med ny inspiration och kunskap om både skönhetsprodukter och trender, säger Eva Andbert.

Skönhet & Hälsa arrangeras av Sollentuna Expo Center. Sollentuna Expo Center är en av Sveriges största och mest spännande mötesplatser, där det årligen arrangeras ett 30-tal mässor samt mängder av företagsträffar och andra events.

För ytterligare information samt ackreditering, se www.sollentunaexpo.se

Sollentuna Expo Center Projektledare: Eva Andbert
(fd. Sollentunamässans lokaler) eva.andbert@sollentunaexpo.se