SÄFSEN Resort AB

Stort intresse för visningarna av de nyrenoverade timmerstugorna i Brf Säfsbyn 1

Pressmeddelande   •   Mar 31, 2006 15:45 CEST

Över 300 anmälda intressenter och 12 förhandsbokade stugor. Det är läget inför visningarna av de 50 nyrenoverade stugorna i bostadsrättsföreningen ”Säfsbyn 1” som inleds nu i helgen. Christer Rosén, vd för Säfsen Resort AB, är nöjd med det stora intresset och ser fram emot en intensiv period när stugförsäljning drar igång. – Intresset för att äga sin egen timmerstuga i Säfsen verkar vara stort och vi räknar med ett visst tryck på visningarna de kommande helgerna. Intressenterna kommer i första hand från Sverige, Danmark och Holland. Att vi redan nu har bokningsavtal på 12 stugor är naturligtvis också mycket glädjande. Priset på stugorna ligger mellan 460.000 kronor och 565.000 kronor beroende på storlek, läge och utrustning. Månadsavgiften varierar mellan 1798 kronor/månad och 1898 kronor/månad. Fem av stugorna är dessutom utrustade med en egen bastu. – Det känns bra att kunna erbjuda intresserade ett eget boende här i Säfsen. Samtidigt ger det oss en möjlighet att utveckla anläggningen ytterligare och erbjuda våra besökare ett ännu bredare utbud av aktiviteter året runt. Bland annat tittar vi på möjligheterna att bygga en äventyrsgolfbana och ett nytt utökat skidområde för barn – Filuriland. I framtidsplanerna ingår också en ny restaurang, en utbyggd sportbutik, en wellness-avdelning och ett nybyggt – lite exklusivare – lägenhetshotell. För ytterligare information kontakta: Christer Rosén, VD Säfsen Resort AB, tel 0591-77 50 11, 0706-20 98 40, christer.rosen@safsen.se Ralph Blommé, FöreningsSparbanken Fastighetsbyrå, tel 0240-160 66, 070-377 50 57 www.brfsafsbyn.se Bilder för fri publicering: www.safsen.se/pressrum SÄFSEN är en konferens-, aktivitets- och upplevelsedestination i Dalarna med verksamhet året runt. SÄFSEN har 15 nerfarter och 6 liftar, 115 kilometer längdspår, skidskola samt en mycket välsorterad skiduthyrning. Här finns också bland annat 17 000 hektar jaktmark, 175 sjöar för sport- och ädelfiske, vandringsleder och över 300 kilometer MTB-leder. Aktivitetsprogrammet, med anknytning till naturen, är ett av Sveriges bredaste. SÄFSEN har ett högklassigt kök, 1 300 bäddar i timmerstugor samt konferensmöjligheter för upp till 400 personer.