IT/BPO Sri Lanka

Stort intresse när Sri Lankas it-företag besöker Sverige

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2017 14:33 CEST

28-30 augusti besöker it-företaget Pyxle från Sri Lanka Stockholm. Syftet är att informera om de möjligheter som svenska företag har för att hitta rätt kompetens i den tid då tillväxten i Stockholmregionen hotas pga kompetensbristen. Något som Stockholms Handelskammare nyligen uppmärksammat i sin rapport.

Pyxle har framgångsrikt bistått svenska företag att etablera egna team på i Colombo.

”Det finns inga bra svenska ord för vad vi skall kalla detta koncept” –Säger Leif I Ohlson från ITBPO Sri Lanka som bistår Pyxle på plats med koordinering av frukostseminarier och enskilda möten för intresserade. ”Extended office, distanskontor eller remote är några förslag”. Det lämpar sig för mindre start-ups (något som Breakit belyste nyligen) och större programutvecklingsbolag eller företag som t ex vill bygga om sina affärssystem. Något som är särskilt uppskattat är möjligheten att ha ett team i syfte att ta hand om företagets backlog.

Konceptet bygger på en tät kontakt mellan det svenska företaget och i det här fallet Pyxle. ”Det blir din egen personal hos oss och du är med och intervjuar vilka som skall ingå i teamet” kompletterar Oshada Senayake, affärschef på Pyxle, som kommer att besöka Stockholm 28-30 augusti.

Oshadas Senayakes kalender är relativt full under besöket, men om intresse finns för att i ett sent skede boka in ett möte - kontakta Leif I Ohlson på ITPBO Sri Lanka för att se om möjligheterna finns.

Bakgrundsinfo med länkar

ITBPO Sri Lanka

Pyxle

Leif I Ohlson

leif.ohlson@itbposl.com

073 505 12 42

Vi är ett svenskt team med en djup kunskap om Sri Lanka och den nordiska IT-marknaden som främjar kontakter och information om IT och BPO outsourcing på Sri Lanka.