CANEA Partner Group AB

Stort intresse vid världspremiären av CANEA ONE med Professor Kaplan

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2016 09:20 CET

Över 250 förväntansfulla personer deltog när CANEA premiärvisade sin helt integrerade plattform för verksamhetsledning, CANEA ONE. Två seminarier gick av stapeln i Göteborg samt Stockholm. Utöver lanseringen av den nya strategimodulen inspirerades även publiken av en sann strategiexpert, Professor Robert S Kaplan, som föreläste från Harvard Business School om strategiimplementering och hur ledningen konkret kan gå tillväga.

– Äntligen har vi lanserat den sista pusselbiten CANEA Strategy! Nu kan företag konkret kommunicera och agera på strategin för att nå mål, driva initiativ och handlingsplaner i ett och samma verktyg, helt integrerat med verksamhetssystemet.” konstaterade produktchefen Lars Olsson nöjt.

Och vikten av att stötta strategiarbetet och ledningssystemet med mjukvara talade just Kaplan om, vilket gick hand i hand med demonstrationen av hur CANEA ONE binder ihop det strategiska arbetet med den dagliga verksamheten.

Publiken, främst aktiva inom ledningssystem och kvalitetsfrågor, som tog chansen att lyssna på Kaplan fick höra hur vanligt det är med ett gap mellan ledningens syn och förståelsen från de anställda kring de övergripande målen. Genom att skapa en röd tråd i ledningssystemet minskar gapet och skapar samsyn.

– Det är verkligen inte varje dag man sitter på skolbänken inför en "guru" som Professor Kaplan. Jag är övertygad om att alla företagsledare borde lyssna på Kaplan, som bjöd på konkreta och verklighetsförankrade tips. Jag kan också bekräfta att CANEA ONE passar perfekt för de företag som vill lyckas med det som Professor Kaplan har forskat fram!" sa Ola Eklöf, som agerade moderator i Stockholm.

Och de flesta deltagarna var rörande överens om att det Kaplan föreläste om var extremt viktigt för deras organisations framtid. ”Kaplan bekräftade verkligen att vi jobbar enligt rätt metod. Jag kommer att återkoppla till mina kollegor att vi är på rätt väg och att vi bör fokusera ännu mer på att få med all personal på strategitåget. Nu vill jag veta hur CANEA ONE kan hjälpa oss vidare med IT-stöd.” berättade en nöjd deltagare.

För andra deltagare var det lanseringen av CANEA Strategy som var det primära. Sven-Åke på Kinnarps, som varit CANEAs kund i över 20 år, var riktigt nöjd efter demon.

– Jag och mina kollegor har kommit hit idag för att se hur CANEA Strategy fungerar. Vi har redan övriga moduler i CANEA ONE och efter att ha lyssnat på seminariet är jag helt klart nyfiken och har fått en massa tankar kring hur strategimodulen kan passa våra behov. Den stora fördelen är förstås att kunna få en helhetssyn genom att man kan koppla initiativ till det dagliga arbetet. Nu ser vi fram emot en egen demo från CANEA, ett företag som vi har djupt förtroende och trygghet inför och som verkligen jobbar hårt med innovation!

För ytterligare information kontakta:
Daniel Sten
Senior Partner och IT-chef CANEA
e-post: daniel.sten@canea.se

Om Professsor Robert S Kaplan
Robert S. Kaplan är expert inom strategisk verksamhetsledning och målstyrning. Han är Baker Foundation Professor vid Harvard Business School och ordförande i Professional Practice, "Palladium Group Inc". Prof. Kaplan är medförfattare till den välkända boken ”Balanced Scorecard” och har skrivit 14 st böcker, 20 st Harvard Business Review-artiklar och fler än 150 st andra publikationer. Tidningen Financial Times har rankat honom i listan över ”Top 25 Business Thinkers”.

Om CANEA ONE
CANEA ONE är det kompletta verksamhetssystemet som ger dig optimala förutsättningar för att realisera din strategi. Ett flexibelt och användarvänligt verktyg för att hantera processer, projekt, dokumentation och kunskap. Med den nya modulen – CANEA Strategy – får du den sista länken i kedjan för att koppla strategin till den dagliga verksamheten. CANEA ONE består av fem integrerade moduler som kan kombineras och kompletteras efter behov: CANEA Document, CANEA Process, CANEA Project, CANEA Workflow och CANEA Strategy.

CANEA ger mätbara resultat i form av ökad effektivitet och nöjdare intressenter. Våra kompetensområden är Strategi, Organisation & Effektivisering, Projektledning samt Ledningssystem. I uppdragen kombinerar vi konsulttjänster, utbildningar och IT-lösningar för att nå bästa resultat. Läs mer om våra produkter och tjänster på www.canea.se.