Strålfors AB

Strålfors har vunnit den nya upphandlingen hos Vägverket av registreringsskyltar

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2003 11:18 CEST

1994 till 2001 levererade Strålfors alla registreringsskyltar till Vägverket men förlorade uppdraget vid en upphandling 2001. Eftersom upphandlingen uppvisade brister överklagade Strålfors först i länsrätten och sedan i kammarrätten som beslöt att upphandlingen måste göras om. Strålfors har nu vunnit den nya upphandlingen i och med att Vägverket beslutat att anta Strålfors som leverantör av registreringsskyltarna under en period om fem år med möjlighet till ett års förlängning.

Beslutet innebär att Strålfors kan börja leverera sina registreringsskyltar i januari 2004. Strålfors räknar med att leverera mellan åttahundratusen till en miljon skyltar per år. De nya skyltarna i plast finns både i standardutförande och med EU-symbol. Konceptet ger även möjlighet att i framtiden integrera chip som informationsbärare.

- Ordern är betydande för oss på flera sätt, säger Per Samuelson, VD och koncernchef i Strålfors. Vi har arbetat mycket med utveckling av denna speciella produkt och kan nu utnyttja den kompetens och de resurser som byggts upp under åren.

För mer information vänlig kontakta:

Per Samuelson, VD och koncernchef, Tel: 0372-85440
Strålfors AB Mobil: 0708-58 54 40

Presskontakt:
Elisabeth Sjöberg, Strålfors AB Tel: 0372-85119
Ansvarig extern information Mobil: 0708-85 11 92

Strålfors är ett IT-fokuserat Business-to-Businessföretag med grafisk tradition, verksamt med helhetslösningar inom området informationsöverföring. Strålfors utvecklar, producerar och levererar system, tjänster och produkter för effektiv kommunikation av affärskritisk information. Koncernen omsätter 3,1 miljarder SEK och har verksamhet i 12 länder med totalt 1725 anställda. Strålfors B-aktie är noterad på Stockholmsbörsen sedan 1984.

Se även www.stralfors.se