Last Refrain Music

Strangers In Wonderlands debut CD

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2008 17:34 CEST

Strangers In Wonderland släpper sin debut CD Shadows den 6 oktober.

Under det senaste året har Strangers In Wonderland helt och hållet satsat på att lansera sig på Internet. Och resultatet har inte låtit vänta på sig, de är idag en av de mest spelade artisterna i världen på podradio. Något som två fjärdeplatser över mest spelade låtar under februari och juni på www.mevio.com bekräftar.
Responsen på utländska musikbloggar har också varit bra.
Stärkta av det går nu Strangers In Wonderland vidare och hoppas även på uppmärksamhet i Sverige genom att släppa sin första CD med 15 egna låtar plus 4 stycken remixer gjorda av producenterna Chuck Dread och David Lilja.
Hela albumet finns också för lyssning på hemsidan www.strangersinwonderland.com och fyra av låtarna är fria för nedladdning.

Strangers in Wonderland målar en tavla av popmusik, med hjälp av refränger du önskar att du aldrig hade hört. Kort, vackert och dramatiskt, så levererar de pur poppassion som en länk mellan ABBA och Coldplay, med influenser av artrock á la Pink Floyd.

Färgerna består av drömmar, längtan, mystik, kärlek, drama och frågor. Som livet självt leder de dig in i Wonderland. Vad är på riktigt? Vad är fantasi? Spelar det någon roll?

“Underlandet är inte det perfekta stället som vi alla går och drömmer om. På samma gång som det är lustfyllt är det också fyllt av skuggor och en känsla av obehag. Vi reste till Underlandet som främlingar, Lasse och jag, och det vi såg och upplevde är det vi vill berätta om på den nya skivan”, säger sångerskan Åsa Girgensohn.

Strangers in Wonderland består av sångerskan och gitarristen Åsa Girgensohn och musikern och producenten Lasse Thomasson som tillsammans skriver, spelar och producerar sina
berättelser från livet som främlingar. Duon bildades våren 2006 i Nacka utanför Stockholm.

Artist: Strangers In Wonderland
Skivbolag: Last Refrain Music
Distribueras av: Musichelp/Dead frog distro
Album release: 6 oktober.

Hemsida: www.strangersinwonderland.com
Pressbilder: www.strangersinwonderland.com/siw/media/media-resources/