Strateg

Strateg nyanställer – igen

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2010 12:44 CET

Trots lågkonjunkturen, nyanställde Strateg under förra året.
Nu är det dags igen - byrån söker en art director och en projektledare.
- Vi märker av en kraftigt ökad efterfrågan, säger Leif Goldkuhl, projektledare.

Trots att stora delar av 2009 präglades av lågkonjunktur och finansiell oro, har en rad nya kunder valt att inleda ett samarbete med Strateg under senare tid. Dit hör, bland andra, Axfood Närlivs, Axfood Snabbgross, Gyproc/Dalapro, KlarSynt, Moderatkvinnorna, Moelven Eurowand, Scana Steel Booforge, Siemens, Svenska Bioenergiföreningen, Svenska Stadskärnor, Årets Bild, Örebrokompaniet och Svenska Kammarorkestern.

- Vi är naturligtvis väldigt glada över förtroendet, inte minst eftersom de här nya samarbetena kommit till under en mycket tuff period för svenskt och internationellt näringsliv, säger Leif Goldkuhl.

Strateg i Örebro rymmer reklambyrå, webbyrå och designbyrå under ett och samma tak och sysselsätter närmare 40 medarbetare. Bland kunderna finns några av Sveriges starkaste varumärken såsom Aftonbladet, ASSA, Burger King, Ernst Kirchsteiger, Expert, Green Cargo, Holmen Paper, Impact, Vasallen, Volvo Construction Equipment och ÖSK.

- I slutet av 2009 rekryterade vi en webbdesigner och en administratör. Det vi söker nu, är en art director och en säljinriktad projektledare med flera års erfarenhet av varumärkesfrågor.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Leif Goldkuhl, projektledare, Strateg 0701-844 409

Strateg är en reklambyrå, webbyrå och en designbyrå - under ett och samma tak.
Strateg samarbetar med några av Sveriges starkaste varumärken. Tillsammans skapar vi stark, kreativ och integrerad kommunikation med ett tydligt syfte: den ska göra skillnad.