Strategic Innovation AB

Strategic Innovation har valts till Premium Reseller Partner för Norden av Joulex

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2012 14:43 CEST

Joulex, ledande leverantör av mjukvarubaserad mätning av elenergi har utnämnt Strategic Innovation till Premium Reseller. Det innebär att Strategic Innovation har distributionsrätt för Joulex Energy Manager på den nordiska marknaden.

För oss känns detta som ett viktigt steg i vår utveckling, säger Thomas Cuénant, VD och en av ägarna till Strategic Innovation. I vår strävan att hjälpa våra kunder att reducera energiförbrukningen och minska koldioxidutsläpp (CO2), är JouleX en av de bästa programvaror vi sett på marknaden för Enterprise Energy Management*. De är bland annat utsedda av Gartner som ett företag att bevaka på den snabbt växande marknaden för energihantering.

Marknaden för ansvarsfull hantering av energi är i en begynnelsefas och vi vill med hjälp av smarta lösningar hjälpa våra kunder att ta ett bättre ansvar för miljön och samtidigt spara energi och kostnader. Något som kan uppnås med Joulex.

Strategic Innovation har siktet inställt på att bli den dominerande leverantören till företag och organisationer avseende energirationalisering. För att uppnå positionen krävs kompetens och effektiva verktyg, däribland JouleX. Fördelarna med JouleX baseras framförallt på att det är ett av de modernaste verktygen med inbyggd flexibilitet att hantera information om energiförbrukningen avseende fastigheter, datacenter, kontorsmiljöer och mycket annat. Programvaran är agentlös och lätt att installera. I princip kan JouleX leverera värde till kunden inom någon vecka.

* Enterprise Energy Management är ett begrepp som betyder att företag och organisationer tar ett ansvar för att förbättra sitt energiutnyttjande. Det kan t ex avse att hantera byggnadsrelaterad energi bättre men också avse datacenter eller kontorsmiljöer.

Strategic Innovation MCH AB (www.strategicinnovation.se) is a company with the goal to continue to create a better future. The company offers smart solutions for energy reduction and environmental improvements.