Nordic LEVEL Security AB

STRATEGISK EXPANSION I SÄKERHETSBRANSCHEN

Pressmeddelande   •   Mar 18, 2020 14:55 CET

Nordic LEVEL Security AB meddelar idag att de har ingått ett avtal om att förvärva det välrenommerade säkerhetsföretaget Actsec Group AB.

Förvärvet fullbordas den 1 april och integreras efter detta i LEVEL Securitys rådgivningsbolag. Sedan LEVEL Security startade 2017 har bolaget upplevt både en stark organisk tillväxt och genomför nu även sitt fjärde strategiska tilläggsförvärv på kort tid.

Thomas Lundin, styrelseordförande i LEVEL Security, konstaterar:

-Actsec adderar såväl kunskap som och erfarenhet samt nya spännande affärsmöjligheter till vår rådgivningsaffär. Vi ser att bolagen kompletterar varandra väl och detta ligger helt i linje med vår affärsplan att etablera ett heltäckande och högt kvalitativt säkerhetsföretag på den Svenska och Skandinaviska marknaden. Vi ser stor potential i marknadens tillväxt och växer stadigt.”​

LEVEL Security är en rådgivningsbyrå inom säkerhet med fokus på risk- och krishantering för såväl företag som person. Uppdragsgivarna finns inom många olika branscher och områden.

Företaget är en del av NVBS-gruppen som bildades 2012 och är cirka 350 anställda totalt med en årlig omsättning på närmare 500 miljoner kronor.

Med som delägare och styrelseordförande är Thomas Lundin, VD för ENACO-koncernen, som bland annat varit VD för G4S och är även ordförande för Näringslivets Säkerhetsdelegation (NSD) i Svenskt Näringsliv och styrelseledamot i Stöldskyddsföreningen (SSF Service AB).

Bland övriga styrelseledamöter finns även entreprenörerna och grundarna av NVBS-gruppen Daniel & David Skalin.