Conductive

Strategisk it i kommun, konferens i Stockholm 9-10 april

Pressmeddelande   •   Dec 20, 2012 16:44 CET

Så skapar du en konkurrenskraftig och effektiv it-avdelning

Efter många år i skuggan av den privata sektorns it-arbete är det nu äntligen dags för kommunerna att
sticka ut hakan och utmana på riktigt. Nya strukturer skapas, befintliga processer ses över och efterfrågan sätts i centrum. För kommunal it handlar det inte bara om att kunna möta sina kunder utan även hur de kan bidra till att utveckla hela kommunens verksamhet.

Uppfyller din organisation kraven som ställs på den nya moderna it-avdelningen och dess anställda?

Att få alla bitar att falla på plats är inget som görs i en handvändning, det tar tid, kraft och resurser. Har du metoderna för att kunna mäta, värdera och följa upp dina it-investeringar? Om inte kan det bli extremt svårt att veta om er it-avdelning verkligen blivit bättre. Nu är det dags att ta sig in i kärnprocessen och ta er it-avdelning till nya höjder!

Klicka här för att läsa mer!

Du får lära dig:
• Att skapa en kunddriven organisation
• Var kommunal it kommer vara 2030
• Mäta, värdera och följa upp din it

Ur programmet:
Var är kommunal it 2030 och hur tar vi oss dit?
Per Mosseby
Direktör Center för eSamhället
SKL

Den nya moderna it-organisationen – så ser den ut
Mia Forsäng
It-chef
Vara kommun

Så outsourcade Västerås sin it på ett enkelt sätt
Mikael Lagergren
E-strateg
Västerås stad

Klicka här för fullständigt program!

Varmt välkommen på konferensen som kommer göra din it-avdelning bäst i Sverige!

Vi på Conductive har mångårig erfarenhet av att arrangera konferenser och utbildningar. Med fokus på dig och din fortsatta kompetensutveckling jobbar vi för att skapa Sveriges bästa konferenser och utbildningar. Vill du veta mer om oss på Conductive och våra övriga arrangemang? Gå in på www.conductive.se eller maila oss på info@conductive.se. Vill du tala med oss personligen kan du ringa 08-670 84 80.