Starcom Sweden

Strategisk rekrytering av Martin Sundberg till Starcom

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2010 16:09 CET

Nu ansluter Martin Sundberg, tidigare internationell mediechef på Tele2 till Starcom för att ytterligare utveckla byråns nordiska kundfokus. Martin blir gruppchef för ett kundteam med fokus på nordiska och internationella kunder.

”För att kunna vara en aktiv rådgivare till kunderna måste vi ständigt uppdatera vår kompetensprofil. Martin tillför Starcom värdefull internationell erfarenhet och ytterligare kompetens till vårt nordiska kundteam. Dessutom är han en väldigt trevlig och respekterad person, han kommer att passa in fint i vår kultur.”, säger Johan Sjökvist, VD Starcom Stockholm

”Starcom har under de senaste åren haft en tillväxt av internationella uppdragsgivare och Stockholmskontoret är vårt naturliga Nordiska nav. Där kommer Martin att kunna göra stor skillnad och bidra till en bättre produkt och ytterligare tillväxt, säger Jens Welin, nordisk chef för Starcom.”

”Det ska bli spännande och inspirerande att utveckla och driva Starcoms internationella erbjudande in i framtiden. Jag har under de senaste åren på nära håll lärt känna entusiasmen och kunskapen som genomsyrar Starcom. Därför var det smickrande när de visade intresse av att inkludera mig i sin organisation. Jag ser fram emot att tillsammans med mina nya medarbetare skapa rätt förutsättningar för att uppnå en skarpare produkt.”, säger Martin Sundberg

Martin Sundberg blir övergripande ansvarig för Stockholms-kontorets nordiska teams kunder och medlem av Starcoms svenska ledningsgrupp. Martin har stor erfarenhet av arbete på mediebyrå med internationella kunder. Efter ekonomistudier i London arbetade han på Carat i London, och tillbaka i Sverige gjorde han flera år på Mediacoms Stockholmskontor som ansvarig för det europeiska Nokia-uppdraget. Senast arbetade Martin Sundberg som internationell mediechef på Tele2.

Starcom är en av Sveriges ledande mediebyråer med 90 anställda med kunder som Kraft Foods, Samsung, Lindex, RSA/Trygg-Hansa, Stadium och Cederroth.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Sjökvist, VD Starcom Sweden

tel:         0704-26 66 79

e-mail: johan.sjokvist@starcom.se

Martin Sundberg

tel:        0738-35 33 99

Välkommen till världens största nätverk för media och kommunikation. Över 8 000 människor arbetar idag hos Starcom och vi har kontor i 76 länder. Starcom ägs av det internationella nätverket Publicis. I Sverige arbetar 80 glada, engagerade och kunniga personer på våra kontor i Stockholm och Malmö.

Vill du spara tid, pengar och öka din försäljning eller stärka ditt varumärke kontakta oss - KLICKA HÄR

Vill du ha ett nytt och roligt jobb - KLICKA HÄR