Caperio

STRATEGISKT VIKTIGT KONSULTAVTAL TILL CAPERIO

Pressmeddelande   •   Jan 24, 2014 09:10 CET

Caperio Syd befäster sin position som ”snabbväxare” i södra Sverige. Ett stort och framstående svenskt företag inom bank och finanssektorn väljer Caperio som samarbetspartner. Avtalet omfattar 2 500 konsulttimmar.

– Vi har ett extremt kompetent gäng i södra Sverige och det här är ytterligare ett bevis på att vi på kort tid fångat kundernas intresse i regionen. I det här fallet är det vår kunskap inom områdena projektledning och System Management säger Eric Åkerström, Regionchef Syd på Caperio.

Caperio har fått förtroendet att genomföra utrullningen av 1000-talet SCCM-klienter. Utrullningen kommer att ske på plats på ett flertal kontor runt om i Europa.

Effekten av detta projekt innebär en betydlig reduktion av driftskostnaderna genom en centralt managerad miljö med bättre återställningsmöjligheter, reducerat antal klienthårdvarumodeller i kundens verksamhet, samt reducerad applikationsflora och licenskostnad.

– Det här är verkligen ett område vi är starka inom och vi är stolta och glada över det förtroende vi fått. Vi ser med tillförsikt på 2014 och självklart är detta ännu en fjäder i hatten för Caperio, avslutar Eric Åkerström.

OM CAPERIO: Caperio är en IT-tjänstekoncern som säljer managerade tjänster, produkter och konsulttjänster för att optimera kundens IT-investering. Erbjudandet är inriktat på lösningar för IT-infrastruktur. Ett högt engagemang och lång erfarenhet säkerställer Caperios ansvar hela vägen. Före under och efter en förändring finns vi som stöd så att din IT-miljö förvaltas och utvecklas.

2012 omsatte Caperio ca 983 MSEK och har drygt 200 anställda fördelade på sju orter i Sverige. Caperio Holding AB är noterat på First North och Mangold Fondkommission AB (tel. nr 08-503 015 50) är Certified Adviser och Likviditetsgarant.