Ladbrokes

STRECKSTRID I GEFLE

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2010 15:44 CEST

Malmö vann supermatchen mot Helsingborg och skaffade sig ett bra utgångsläge i guldstriden. Högt tempo, hög intensitet och välfyllda läktare kännetecknade derbyt. Åter vardag för de båda lagen och det återstår att se om något av lagen får en reaktion i denna omgång efter anspänningen senast.

Lördag 18/9

Häcken-AIK        1,80-3,40-4,33

En hel del att rapportera om i AIK. Styrelsen har tagit Atta till nåder och är spelklar här, men frågan är om han själv vill spela nu? Istället saknas Nisse Johansson och höstsuccén Bangura. Två tunga avbräck, speciellt Bangura som varit hela AIK:s anfallsspel under höstan. Häcken har börjat varva upp och har definitivt lämnat absoluta botten. De är dessutom klassen bättre än AIK som är seriens sämsta bortalag. Klar etta!

Kalmar-Gais 1,75-3,50-4,50

Gais föll tungt i derbyt mog Änglarna, men var kanske värt en pinne i alla fall. Bottenstriden närmar sig med stormsteg för Gais, som fallit i tabellen efter Wandersons flytt. Hallgrimur Jonasson avstängd för Makrillarna. Kalmar bör kunna se uppåt efter en strålande insats mot BP. Skadeläget är bättre och hemma på Fredriksskans är man normalt starka. Gais klena offensiv ska inte kunna hota Kalmar och ettan är stark.

Söndag 19/9

Gefle-Brommapojkarna 2,00-3,30-3,60

Tufft för formlösa BP efter 0-3 mot bottenkonkurrenten Trelleborg hemma. Man fick dessutom se fyra man gå sönder. Björkström, Pinones-Arce, Andreas Eriksson och Ayranci fick alla gå av och är osäkra kort här. Tunga skador i en redan tunn trupp. För Gefle är det bara tre poäng som gäller här, då övriga bottenlag som Åtvidaberg och Trelleborg börjat röra på sig. Hemmaplansfördelen normalt stor här och i kombination med BP:s problem gör det detta till en på förhand klar hemmaseger.

Halmstad-Örebro 2,85-3,25-2,35

Örebro fortsätter skugga tätduon, men fokus ligger nog främst på att hamna bland de fyra främsta och ta en Europa League plats. Tung förlust mot DIF där man visade att man inte alltid trvis bra på naturgräs. Här får man dessutom avvara viktiga defensiva mittfältsduon Kilhberg och Nordback, vilket kan bli kännbart. Halmstad är ett helt annat lag hemma än borta, och Örebros kortpassningspel i kombination med Halmstads offensiva kvaliteter bör göra detta till en trevlig match. Öppen match på förhand där kryss ligger nära till hands.

IFK Göteborg-Åtvidaberg 1,45-4,00-7,00

Något av ett klassikermöte på Ullevi. Åtvidaberg verkar ha hittat en spelstil som passar för dem i Allsvenskan och radar upp segrar. Imponerande med den på pappret svaga truppen. IFK gör tvärtom med sin på pappret starka trupp. Änglarna befinner sig i lite av ingemansland men hoppas närma sig topp fyra och spel i Europa. Åtvidaberg har hysterisk form med poäng bl.a mot serieledarna. Normalt en klar hemmaseger, men med Åtvids form och motivation kan man ej räkna bort dom. Skrällchans!

Trelleborg-Elfsborg 2,95-3,25-2,30

Trelleborg vann nu äntligen även borta, och går som tåget. Jensen/Drugge på topp är oerhört tunga och svårtstoppade. Elfsborg har haft vissa försvarsproblem iår, och saknar fortfarande förstekeeper Christiansen. Bortaspelet har varit direkt svagt för ett tilltänkt topplag. Kort vila på Trelleborg efter tuff torsdagsmatch vilket bör gynna ett mer utvilat IFE. Elfsborg ska vara klassen bättre mot ett tröttare Trelleborg. Tvåa.

Måndag 20/9

Djurgården-Malmö FF 3,05-3,25-2,25

Fördel MFF i striden om guldet efter en imponerande insats i derbyt. Får dessutom tillbaka Mehmeti och Daniel Larsson här, men frågan är om båda petar kometen Rexhepi efter hans insats senast. Vissa problem i backlinjen då både Fernandez och Vinzents kan saknas här. Djurgården kom ned på jorden mot formlaget Åtvidaberg och visade på nytt upp hur ojämna de är. Ikpe Ekong varnad där och avstängd här men Lyyski är en fullgod ersättare. Det ska mycket till om DIF ska stoppa guldjagande Malmö, bortaseger!

Helsingborg-Mjällby 1,65-3,60-5,00

Tung förlust för HIF i en kanonmatch på Swedbank arena. Höll uppe spelet bra och hade flera lägen till kvittering. Erik Edman får se denna match från sidan pga avstängning. Bör komma in på vinnarspåret så fort som möjligt för att inte tappa mark till Malmö FF. Mjällby kvitterade senast på övertid genom målvakten (!) Mattias Asper i en småtrevlig match mot Häcken. Har förmodligen lagt ambitionerna om topplag på is för den här säsongen, men har på en bra dag kapacitet att störa Helsingborg. HIF dock klassen bättre och det mesta talar för en hemmaseger.

Aktuella odds – Allsvenskan omgång 24

Häcken - AIK  1,80  3,40  4,33

Kalmar - GAIS  1,75  3,50  4,50

Gefle - BP  2,00  3,30  3,60

Halmstad - Örebro  2,85  3,25  2,35

Göteborg - Åtvidaberg  1,45  4,00  7,00

Trelleborg - Elfsborg  2,95  3,25  2,30

Helsingborg - Mjällby  1,65  3,60  5,00

Djurgården - Malmö  3,05  3,25  2,25

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com