Stressa Ner

Stressa ner krönika Nya vindar

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2018 12:07 CET

Nya friska vindar i ditt liv

Höststormar kan vara otäcka och skapa förödelse, men de behövs också för att skapa balans i naturen. Till exempel innebär stormarna att syrehalten i havet ökar och livet där får ny energi.

När stormarna drar genom våra egna liv kan det också kännas osäkert och skrämmande, men känslomässiga stormar ger oss samtidigt ny livsluft och kan göra det möjligt att ta ut en ny riktning i på livets stig. När stormen härjar som värst kan det vara svårt att tänka sig att det någonsin ska bli lugnt igen, men det kommer alltid dagar av stiltje.

Se framför dig hur Tarzan svingar sig mellan lianerna i djungeln. Han måste släppa den ena bakom sig för att kunna ta fatt i nästa och komma vidare. Så måste vi också göra ibland, stänga dörren om det gamla och öppna en port till framtiden.

Ur kaos kommer alltid en ordning. Det är naturens gång. Livets gång.

Varma hälsningar

Eva och Mette

PS. Nu närmar sig Fars Dag och då ger vi dig ett extra bra erbjudande på våra böcker. Köp Örtte & Huskurer samt Odla med barnbarn och få vår bok Mat o vanor på köpet! Du betalar bara 420 kr inkl. porto (ordinarie pris 684 kr).

Stressa Ner består av naturläkare Mette Bohlin och frilansjournalist/författare Eva Robild.

Stressa Ner-krönikorna ges ut en gång i månaden och distribueras via MyNewsdesk. Mette och Eva har tillsammans skrivit böckerna Stressa Ner, Tonårsboken, MatOvanor, Odla med barnbarn, Örtte & Huskurer samt fyra böcker för ungdomar på lättläst svenska och E-böcker på temat Tankar om, till exempel Tankar om Naturlig läkning, Tankar om Stress. Stressa Ner finns även som ljudbok med avspänningsövningar. Mette och Eva föreläser tillsammans och var för sig på företag och skolor. Mette håller även kurser i yoga, meditation och djupavslappning. Mer info på www.stressaner.se. Böckerna säljs i bokhandeln och via www.robild.se