Stressa Ner

Stressa Ner Ljusets magi

Pressmeddelande   •   Jan 30, 2017 15:44 CET

Ljusets magi

Ljuset återvänder! Från starten till slutet av månaden februari blir dagen mellan två och fyra timmar längre, beroende på var i landet du bor.

Ljuset ger oss kraft och energi och det är lätt att dra igång en massa nya roliga saker och projekt, du har liksom medvind av dygnet som blir längre för varje dag. Men det gäller att inte ta på sig alltför mycket, för då kan det lätt bli alldeles för många bollar att ha i luften.

Stanna upp och reflektera över vad du egentligen vill göra, vilka projekt som du tycker är roliga och som inte bara tar av din nyvunna energi utan också ger kraft tillbaka. Är det dina idéer eller saker som egentligen någon annan tycker att du ska göra? Skriv ner de förändringar som du vill göra och numrera dem så att de viktigaste står först.

Glöm inte att göra plats för spontana saker och möten. Kanske det viktigaste i år är att träffa dina vänner mera eller umgås mer med din familj? Fyll inte ut kalendern så att det som gör dig glad och lugn trängs undan.

Soliga hälsningar

Eva och Mette

Stressa Ner består av naturläkare Mette Bohlin och frilansjournalist/författare Eva Robild.

Stressa Ner-krönikorna ges ut en gång i månaden och distribueras via MyNewsdesk. Mette och Eva har tillsammans skrivit böckerna Stressa Ner, Tonårsboken, MatOvanor samt Örtte & Huskurer. De har även gett ut en avspännings-CD och fyra böcker för ungdomar på lättläst svenska. Mette och Eva föreläser tillsammans och var för sig på företag och skolor. Mette håller även kurser i yoga, meditation och djupavslappning. Mer info på www.stressaner.se. Böckerna säljs i bokhandeln och via www.robild.se