Stressa Ner

Stressa Ner - Nystart med förhinder

Pressmeddelande   •   Jan 08, 2017 12:46 CET

Nystart med förhinder

Du går in i det nya året fylld av idéer och kreativitet. Och så kommer något i vägen och sätter stopp för allt du planerat. Det kan vara en envis förkylning, ändrade förutsättningar eller en person som behöver din uppmärksamhet.

Det är lätt att tappa sugen när något oväntat dyker upp. Eller så blir du stressad och försöker hålla farten uppe trots allt och blir frustrerad när allt rör sig som i sirap – du som nyss var så snabb i tanken!

Kan du se hindret som ett tecken på att du behöver stanna upp är mycket vunnet. Kanske behöver du bromsa in och reflektera först. Allt som gör så att du är tvungen att pausa har en djupare mening. Det blir ett perfekt tillfälle för eftertanke. Känn hur det känns i kroppen och vad just detta avbrott kan ha för innebörd just nu.

Ta dig tid att fundera över vad du gjort tidigare och vad du egentligen vill göra framöver. Är du på väg åt rätt håll? Hur har du levt ditt liv hittills? Vad är det egentligen som gör dig glad och lycklig? Försök få in mer av det i livet!

Tids nog kommer den dag när det är dags att gå framåt.

Allt gott 2017 önskar

Eva och Mette

PS. Läs mer om terminens yogakurser på stressaner.se

Stressa Ner består av naturläkare Mette Bohlin och frilansjournalist/författare Eva Robild.

Stressa Ner-krönikorna ges ut en gång i månaden och distribueras via MyNewsdesk. Mette och Eva har tillsammans skrivit böckerna Stressa Ner, Tonårsboken, MatOvanor samt Örtte & Huskurer. De har även gett ut en avspännings-CD och fyra böcker för ungdomar på lättläst svenska. Mette och Eva föreläser tillsammans och var för sig på företag och skolor. Mette håller även kurser i yoga, meditation och djupavslappning. Mer info på www.stressaner.se. Böckerna säljs i bokhandeln och via www.robild.se