Stressa Ner

Stressa Ner - Vikten av paus

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2019 16:26 CEST

Vikten av paus

Krönikan har haft en lång vår- och sommarpaus. Det var inget vi planerade men något vi nu inser att vi behövde.
Pausen är viktig. Ibland rent av nödvändig.

Att man pausar behöver inte betyda att man avbryter eller avslutar något. Det kan vara ett uppehåll då du hämtar ny inspiration, funderar igenom dina drivkrafter, mål och önskningar eller bara vilar.

När man gjort något under lång tid blir pausen en möjlighet att reflektera, att fundera på varför du en gång började med just det här. Är syftet detsamma nu som då? Har du utvecklats under tiden? Hur vill du gå vidare? Är det rent av dags att avsluta? I pausen kan du lösgöra dig från det invanda, ta ett steg tillbaka och se på det du sysslar med utifrån, men en ny blick.

Med höstens intåg är vi många som tar nya tag. Efter sommarens naturliga paus är det dags att återgå till rutiner. Det kan vara skönt, men ibland krävs det förändring. Vad passar just dig, här och nu? Bestäm dig för hur du vill komma vidare, hur du vill att den närmsta tiden ska se ut.

Vi har sedan 2007 skrivit elva krönikor om året, men i maj tog det stopp. Nu har vi pausat klart och känner stor lust att fortsätta leverera eftertänksamma krönikor med fokus på stresshantering och välmående. Tipsa gärna andra om att prenumerera på vår krönika. Det kommer att fortsätta vara gratis!

Om du någon gång tycker det dröjer för länge mellan våra krönikor så rekommenderar vi dig att ladda ner någon av våra E-böcker från nätbokhandeln som Adlibris eller Bokus. För en liten peng (priset har sänkts i sommar!) kan du läsa om Tankar om Naturlig läkning, Tankar om Stress, Tankar och Självkänsla och Tankar om Stillhet.

Varma hälsningar

Mette och Eva

Stressa Ner består av naturläkare Mette Bohlin och frilansjournalist/författare Eva Robild.

Stressa Ner-krönikorna ges ut en gång i månaden och distribueras via MyNewsdesk. Mette och Eva har tillsammans skrivit böckerna Örtte & Huskurer, Odla med barnbarn, Stressa Ner, Tonårsboken, MatOvanor, Odla med barnbarn samt fyra böcker för ungdomar på lättläst svenska och E-böcker på temat Tankar om, till exempel Tankar om Naturlig läkning, Tankar om Stress. Stressa Ner finns även som ljudbok med avspänningsövningar. Mette och Eva föreläser tillsammans och var för sig på företag och skolor. Mette håller även kurser i yoga, meditation och djupavslappning. Mer info på www.stressaner.se. Böckerna säljs i bokhandeln och via www.robild.se