Mental Ergonomi, Anneli Godman

Stressreducerande föreläsning online, låg budget - hög effekt

Pressmeddelande   •   Jun 02, 2017 10:05 CEST

Att jobba mentalt ergonomisk minskar hjärnans stressrespons och hjälper oss att lägga energi på mer givande saker som problemlösning, analysförmåga, kreativt tänkande, klokt beslutsfattande och empatisk interagerande.

Föreläsning online
Att skapa en mentalt ergonomisk arbetsmiljö kan börja med de tre enkla steg som PFC-modellen utgör. Efter åratal av föreläsningar för tusentals personer, som visat sin uppskattning och berättat om stor skillnad i vardagen med hjälpa av PFC-modellen, släpper jag nu en föreläsning (bilder + tal) online. Den passar för de som inte har mesta tiden och största budgeten, men som verkligen vill genomföra vettiga åtgärder för att reducera stressen. Den kan också fungera som en inledning till ett mer omfattande arbete för den psykosociala arbetsmiljön. Kunskapen som förmedlas bygger på validerad forskning och erfarenhet.

Så här går det till:
Samla gruppen och ta del av föreläsningen online tillsammans. Diskutera sedan kring de medföljande reflektionfrågorna. Syftet är att ni gemensamt ska få ökad förståelse och motivation för hur ni som grupp och som individer kan ta ett gemensamt ansvar för att sänka stressresponsen.

Läs mer om våra föreläsningar och gör en intresseförfrågan här!

Ergonomi och arbetsmiljö
Ergonomi är läran om hur arbetsredskap och arbetsmiljö påverkar människan. Mental ergonomi innebär att ta hänsyn till hjärnans behov och funktioner så att den får bästa möjliga förutsättningar för alla stordåd vi önskar av den. Kort sagt mer energi och mindre stress. På så sätt kan vi får ihop hög prestation med välmående.

Mental Ergonomi är för hjärnan, vad en ergonomisk kontorsstol är för kroppen.

Mental Ergonomi är för alla som vill orka prestera utan att ta kål på sig.

Hoppas det är så ni vill ha det!

Anneli Godman
Diplomerad mental stresscoach och grundare till konceptet Mental Ergonomi
Mental Ergonomi RR AB
www.mentalergonomi.nu

Anneli Godman, "den ofrivillige stressexperten", har en vision: att sprida kunskap om hur vi kan fungera på topp utan att bränna ut oss. Det går att kombinera hög produktivitet och välmående. Neuroledarskap och Mental Ergonomi ger kunskap och åtgärder. Verksamheten drivs inom Mental Ergonomi RR AB.