Stretch

Stretch skänker julklapparna till välgörenhet

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2009 10:28 CET

Stretch önskar god jul till kunder och medarbetare genom att skänka julklappspengen till några som verkligen behöver den – ensamma och hemlösa i Malmö och fattiga flickor i Kenya.

- Inför julen är det extra angeläget med omtanke, man tänker på dem som har det svårt eller är ensamma.  Att ta de pengar vi skulle spenderat på julklappar till våra anställda och kunder och istället ge till dem som behöver dem bättre känns därför helt rätt, säger Ingela Lidén, VD Stretch Öresund.

I år har Stretch valt att stödja två organisationer. Ubora Kids Education Programme arbetar sedan 2007 med att hjälpa fattiga barn i Nairobis slumkvarter. Där är arbetslösheten stor och många familjer har därför inte råd att hålla sina barn i skolan. Ubora strävar efter att säkra dessa barns skolgång och på så sätt skapa en bättre framtid för dem.
Stretch ger också ett bidrag till Stadsmissionens årliga julfirande i Malmö. Genom att öppna dörrarna och bjuda på mat, underhållning och julklappar kan Stadsmissionen göra julen drägligare för hemlösa och andra människor som känner sig ensamma.

Vi önskar alla våra kunder och medarbetare en riktigt härlig jul och ser fram emot att fortsätta arbeta med er under 2010!