Stretch

Stretch tar steget över sundet

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2010 08:33 CET

Stretch sprider verksamheten över sundet och öppnar kontor i Köpenhamn. Helle Christiansen är ny försäljningschef och kommer börja med att bearbeta den danska marknaden.
– Stretch har som mål att vara en Nordisk leverantör och Danmark är den första satsningen utanför Sverige. Öresundsregionen är dynamisk och expansiv och Stretch Öresund vill verka på hela den marknaden. Det känns otroligt spännande att vara igång nu, säger Ingela Lidén, VD på Stretch Öresund.
Stretch Öresund planerar att växa med 10-15 personer det närmaste året, varav merparten i Danmark.
Helle Christiansen har stor erfarenhet av och ett stort nätverk i den danska SAP världen. Hon har jobbat på bland annat Segmenta och Applicon.
– Normalt når man krydser en landgrænse er det med en særskilt afdeling, her satser vi på at lave öresundsregionen til en virksomhed. Vi tror mange kunder vil finde dette interessant. Stretch er idag en anderkendt samarbejdspartner til kunderne i Sverige, dette ønsker vi også skal være kendetegnet i Danmark. Endvidere er Stretch kendt for at være med indenfor de nye områder i SAP, bl.a. var Stretch partner med BusinessObjects før de blev opkøbt af SAP, säger Helle Christiansen, försäljningschef på Stretch Öresund.