Pixbo Wallenstam Innebandy

Ström mot nya utmaningar inom Pixbo Wallenstam

Pressmeddelande   •   Apr 07, 2009 23:27 CEST

Efter årets säsong står det nu klart att Martin Ström lämnar uppdraget som huvudansvarig tränare för Pixbo Wallenstams elitdamer. Framöver kommer Martin att jobba med damlagets sportsliga förutsättningar i organisationen kring föreningens elitlag.

- Efter 15 raka säsonger som tränare på olika nivåer känns det nu helt rätt att söka nya utmaningar inom innebandyn, varken privatlivet eller arbetssituationen möjliggör en fortsättning, säger Martin Ström, och fortsätter: - Motivationen som krävs för ett helhjärtat engagemang som tränare finns inte för tillfället, då känns det naturligt att låta andra ta över utan att lämna innebandyn helt.

Martin kommer fortsatt att arbeta med föreningens elitverksamhet på damsidan.
- Efter att ha diskuterat roller inom tränarstaberna för föreningens båda elitlag kom vi istället gemensamt fram till att Martin kan tillföra mycket inom organisationen kring elitverksamheten, säger Kristina Landgren Carestam i Pixbo Wallenstams sportgrupp.

Pixbo Wallenstam siktar efter en "mellansäsong" på nya sportsliga framgångar framöver. Som ett steg i denna strävan fortsätter föreningen att stärka upp organisationen som jobbar med lagens sportsliga förutsättningar. Förutom Martin jobbar föreningen på ytterligare förstärkningar inom organisationen, vilket kommer att krävas för en fortsatt positiv utveckling.

- Jag ser mitt nya uppdrag inom Pixbo Wallenstam som en rolig utmaning, jag är övertygad om att föreningen har goda förutsättningar till nya sportsliga framgångar inom de närmsta åren, säger Martin Ström. Vi har under innevarande säsong påbörjat en generationsväxling på damsidan, med tålamod och en fortsatt inslussning av unga talanger i elitverksamheten ser jag absolut ett SM-guld på damsidan som en drivkraft att jobba för!

Ytterligare kommentarer:
Martin Ström, fd huvudtränare Pixbo Wallenstam IBK:s damer, tfn 0701-80 71 25
Kristina Landgren Carestam, sportgruppen Pixbo Wallenstam IBK, tfn 0707-19 19 19

Pixbo Wallenstam Innebandy deltar med sina dam- och herrlag sedan många år i innebandyns högsta serier med framgångsrika resultat. Föreningen bedriver även en omfattande ungdomsverksamhet med över 900 medlemmar och 50 seriespelande lag med bas i Mölnlycke, Härryda kommun.