Struktur

Struktur projektleder Hultafors Group AB flytt till nya lokaler

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2013 10:00 CET

Struktur har fått i uppdrag att leda hela förändringsprojektet i samband med flytten som berör Hultafors Group medarbetare.  Struktur stödjer Hultafors Group i alla delar, bland annat i lokalanpassning, inredningskoncept och layout för att främja nya flöden och processer samt logistiken kring flytten. Hultafors Group AB flyttar till nya lokaler om ca 1150 kvm som förvaltas av CE Capital Real Estate. Inflyttning planera ske Q2 2013.

Hultafors Group flyttar under andra kvartalet 2013 in på ca 1 150 kvadratmeter i den nyrenoverade fastigheten i Danderyd som ägs av CE Capital Real Estate. Struktur har ansvarat för hela lokalsökningsprocessen, från kartläggning till färdigt hyresavtal. I arbetet har det också ingått att lösa lokalförsörjningen fram till inflyttning, samt avveckling av nuvarande lokallösningar.

”- När vi bestämde oss för att flytta från våra lokaler i Sollentuna anlitade vi Struktur för att hjälpa oss att hitta en handfull alternativ i norra Stockholmsområdet som passade våra olika krav och behov”, säger Mårten Larsson, IT-direktör Hultafors Group och projektledare för flytten. ”Struktur har varit oss behjälpliga i hela processen och agerat professionellt i alla delar av projektet, inte minst i kontakter och förhandlingar med hyresvärdar”.

Ju tidigare vi får hjälpa dig med lokalerna, desto mer tid och pengar spar du.

Rätt lokaler är första steget till en arbetsplats du älskar att vara på. Lokalerna är dessutom för de allra flesta företag den näst största kostnaden i verksamheten. Därför är det oerhört viktigt att de är ändamålsenliga. Lokalerna ska stödja verksamheten, inte tvärtom!

Sedan starten 1991 har vi genomfört över 2 500 små och stora projekt. Alltid med helhetsansvar. Efter 20 år ser vi fortfarande vårt jobb som en mission, fast med den stora skillnaden att vi idag har enormt mycket mer erfarenhet och kunskap i bagaget - www.struktur.nu

Kontakt:

Kristina Englund VD Struktur - +46 08-555 443 48 mail Kristina.englund@struktur.nu

Anna Kolvik, Marknadsfrågor - +46 08 555 443 94 mail: Anna.kolvik@struktur.nu

Struktur - För att arbetsplatsen har en enorm påverkan på din verksamhet.

Ursäkta om vi låter en aning besatta, men det är vi.

Mellan 20 och 65 års ålder tillbringar vi människor största delen av vår vakna tid på jobbet. Den som förbättrar arbetsplatser kan alltså skapa enorma värden, både på ett mänskligt och affärsmässigt plan. Insikten fick oss att starta Struktur 1991 och påbörja livet som Sveriges första (och hittills enda) konsult inom alla delar av arbetsplatsförbättring.

Testade i verkligheten över 2 000 gånger.
Sedan starten 1991 har vi genomfört över 2 000 små och stora projekt. Alltid med helhetsansvar. Efter 20 år ser vi fortfarande vårt jobb som en mission, fast med den stora skillnaden att vi idag har enormt mycket mer erfarenhet och kunskap i bagaget.

Några principer vi aldrig tummar på.
För att skapa effektivitet måste du vara effektiv själv. Därför har vi byggt vår kultur på några värderingar som vi aldrig avviker ifrån. En av de viktigaste är att full fart bara fungerar om du har koll – du måste arbeta systematiskt, reagera direkt, styra om snabbt och vara rädd om pengar. En annan är att alltid arbeta helhjärtat – du måste bry dig och våga utmana.

Detaljerna.
Idag är vi 140 medarbetare (feb 2011) som omsätter 275 MSEK (2010). Struktur har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.