Struktur

Struktur skapar toppmodernt kontor åt Sydsvenskan

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2012 09:00 CEST

Innan sommaren blev det känt att Sydsvenskan senast vid årsskiftet 2013/2014 flyttar in till centrala Malmö och NCCs nybyggda lokaler vid Triangeln. Struktur har fått i uppdrag att leda hela förändringsprojektet som berör 300 medarbetare.

– Sydsvenskans nya kontorslokaler motsvarar cirka en tredjedel av den yta man sitter på idag, vilket givetvis är en spännande utmaning för hela projektgruppen. Samtidigt kommer Sydsvenskan få ett toppmodernt kontor, med effektiva och välplanerade kontorslösningar som stödjer ett mer flexibelt arbetssätt och möjligheter till ökat  samarbete inom bolaget. Struktur har stor erfarenhet av att hjälpa Bonnierägda företag i lokalfrågor och vi vet därför vad stora medieföretag har för behov när det kommer till den fysiska miljön, säger Christel Johansson, Regionchef på Struktur Öresund.

Sydsvenskan får tillgång till sitt nya kontor, som ligger precis intill den nya Citytunneluppgången, under hösten 2013. Det handlar om 2,5 plan överst i huset och en total yta om drygt 3000 kvadratmeter.

– Vi ser verkligen fram emot att flytta. Vi har behov av ett modernt kontor som effektiviserar vårt arbete och som får medarbetarna att känna stolthet för sin arbetsplats som ligger närmare våra kunder. Tillsammans med Struktur planerar vi redan för att både stärka vårt varumärke i de nya lokalerna, samtidigt som vi vill ta med oss stoltheten och historian från att ha verkat här i regionen i 164 år, varav drygt 50 år i nuvarande lokaler, säger  Anette Östergren, vice vd på Sydsvenskan.

För mer information kontakta gärna Christel Johansson, Regionchef Struktur Öresund:

E-mail: christel.johansson@struktur.nu

Struktur - För att arbetsplatsen har en enorm påverkan på din verksamhet.

Ursäkta om vi låter en aning besatta, men det är vi.

Mellan 20 och 65 års ålder tillbringar vi människor största delen av vår vakna tid på jobbet. Den som förbättrar arbetsplatser kan alltså skapa enorma värden, både på ett mänskligt och affärsmässigt plan. Insikten fick oss att starta Struktur 1991 och påbörja livet som Sveriges första (och hittills enda) konsult inom alla delar av arbetsplatsförbättring.

Testade i verkligheten över 2 000 gånger.
Sedan starten 1991 har vi genomfört över 2 000 små och stora projekt. Alltid med helhetsansvar. Efter 20 år ser vi fortfarande vårt jobb som en mission, fast med den stora skillnaden att vi idag har enormt mycket mer erfarenhet och kunskap i bagaget.

Några principer vi aldrig tummar på.
För att skapa effektivitet måste du vara effektiv själv. Därför har vi byggt vår kultur på några värderingar som vi aldrig avviker ifrån. En av de viktigaste är att full fart bara fungerar om du har koll – du måste arbeta systematiskt, reagera direkt, styra om snabbt och vara rädd om pengar. En annan är att alltid arbeta helhjärtat – du måste bry dig och våga utmana.