Ving Sverige AB

Strykande åtgång på Vings jul- och nyårsresor

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2016 13:49 CET

En traditionell svensk jul i all ära, men många svenskar har bestämt sig för att byta vita snötäcken mot vita sandstränder över jul och nyår. I år är det ingen arbetstagarjul men med 51 dagar kvar till julafton är nära 8 av 10 av Vings resor under perioden slutsålda.

När första snön nu fallit över stora delar av landet är det många svenskar som längtar efter sol och värme. Nära 8 av 10 (78,4 procent) av Vings jul- och nyårsresor är nu slutsålda och bokningstakten ökar för varje dag. Allra bäst bokat är det till Karibien men även Egypten, Mexiko och Kap Verde lockar jul- och nyårslediga svenskar.

- Trots att det är färre lediga dagar under julhelgerna i år är det många som passar på att ta några extra dagars ledighet för att resa till värmen. I år lockar de exotiska karibiska öarna men vi ser även att Egypten, Kap Verde och klassikern Kanarieöarna bokar bra, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Då flera resmål nu börjar på att bli fullbokade är chansen störst att hitta en resa till Kanarieöarna, där Ving har störst volym.

Topp 10 – de bäst bokade resmålen över jul och nyår
Aruba                      97 procent
Jamaica                  96 procent
Hurghada               95 procent
Mexiko                    90 procent
Kap Verde              89 procent
Kuba                       86 procent
Madeira                 80 procent
Phuket                    79 procent
Teneriffa                 79 procent
Gran Canaria          75 procent

(bokningssiffror för perioden 19 till 31 december)

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.