Cat Phones

Stryktåliga mobiltillbehör från Cat® blir tillgängliga i Norden

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2014 08:41 CEST

Bullitt Mobile, den globala licenstagaren för mobiltelefoner och mobiltillbehör från Cat® Phones, meddelade i dag att Aurora Group kommer att vara exklusiv distributör för deras mobiltillbehör i Danmark, Finland, Norge och Sverige. Sortimentet med kraftigt konstruerade mobiltillbehör utformade för att skydda telefonen erbjuder ett stilrent skydd för de senaste produkterna iPhone 5C, iPad Air och Samsung Galaxy S5.

Mobiltillbehören från Cat är tillverkade helt i SAIFTM, ett aktivt material med unika stöt- och chockabsorberande egenskaper. SAIF ändrar karaktär beroende på i vilken hastighet det reagerar på stötar. Materialet är mjukt vid beröring, men hårdnar när det tar emot en stöt.

”Vi är entusiastiska över att kunna meddela vårt samarbete med Aurora Group, och över att ha utökat våra produkters tillgänglighet”, säger Severine de Maximoff som är Accessories Business Manager på Bullitt Mobile.

de Maximoff fortsätter: ”Vårt sortiment av mobilhöljen är revolutionerande inom stötabsorbering och slagtålighet, i och med att de tillverkas helt och hållet i SAIF-materialet. Våra höljen ger inte bara ett skydd som gör att telefoner kan tappas från höjder på upp till 1,8 meter utan att ta skada – de låter också användaren komma åt alla telefonens funktioner. Till skillnad från mer klumpiga fodral kan man med Cats tillbehör ladda sin telefon och använda alla sorters hörlurar utan att behöva ta av fodralet, vilket är mycket mer praktiskt för konsumenten.”

Sortimentets priser börjar på 24,99 € för ACTIVE UTILITY®-serien. För den som uppskattar god design finns även serien ACTIVE URBAN®, med stilrena metallkomponenter i höljets kanter. Båda fodralen ger det ultimata skyddet mot de stora stötar och fall som smartphones dagligen råkar ut för.

För att få veta allt om var tillbehören säljs, besök www.auroragroup.eu.

Om enheter och tillbehör från Cat Phones
Varumärket Cat står för pålitlighet, hållbarhet och kvalitet. Cats DNA finns i alla mobiltelefoner och mobiltillbehör från Cat Phones som säljs av Bullitt Mobile, och möjliggör gränslösa upplevelser med robust mobilitet. Det är en ny produkt för trådlös kommunikation som tillgodoser de många olika behoven i en krävande vardag.

Lär dig mer om hur Cats telefoner och tillbehör är tillverkade på www.catphones.com.

Ladda ner bilder på Cats stryktåliga mobilhöljen här: https://www.dropbox.com/home/Accessories/Approved%20photography/HR/Cases

Om Aurora Group

Aurora Group är den ledande distributören av tillbehör på marknaden för konsumentelektronik i norra Europa, med verksamhet i 10 länder och distributionen centraliserad i Jönköping, samt delvis i Lilla Edet. Alla back office- och supportfunktioner är förlagda till Köpenhamn. Aurora Group ägs av Deltaco AB. En kombination av varumärkesarbete, logistik och intelligent lagerhantering är nyckeln till Aurora Groups och dess kunders framgångar. Besök www.auroragroup.eu

för mer information.

För mer information, kontakta:

Andreas Wadensten

Telefon: +46 709 77 90 90

E-post: andreas.wadensten@time.se

www.cat.com / www.caterpillar.com

© 2014 Caterpillar. All Rights Reserved. CAT, CATERPILLAR, BUILT FOR IT, their respective logos, "Caterpillar Yellow," the "Power Edge" trade dress as well as corporate and product identity used herein, are trademarks of Caterpillar and may not be used without permission. Bullitt Mobile Ltd is a licensee of Caterpillar Inc.