Fackförbundet ST

STs utbildningssatsning på arbetsplatsombud

Pressmeddelande   •   Jul 26, 2004 08:32 CEST

Den 1 april 2003 startade Fackförbundet STs storsatsning på utbildning av arbetsplatsombud runtom i landet på statliga myndigheter, affärsverk, bolag, privata företag, statsunderstödda stiftelser och försäkringskassor. Totalt har minst 1 854 utbildningstillfällen hittills anordnats för STs arbetsplatsombud och ytterligare 4 091 personer har deltagit i andra utbildningar anordnade av ST.

Axplock ur övriga utbildningars innehåll:
löneförhandling, förhandlingsteknik, avtalsinformation, rollen som skyddsombud, ledarskap och styrelseutveckling, pensionsfrågor och försäkringsinformation, rekrytering, rollen som studieorganisatör.

**Utbildningar för arbetsplatsombud**
2003: 1 240 arbetsplatsombud
2004, första halvåret: 614 arbetsplatsombud

**Utbildningar totalt**
2003: 2 592 deltagare
2004, första halvåret: 1 499 deltagare

**Utbildningar totalt 2003 anordnade av regionala kontor**
Umeå 227 deltagare
Sundsvall 117 deltagare
Stockholm 273 deltagare
Örebro 231 deltagare
Göteborg 413 deltagare
Norrköping 358 deltagare
Malmö 493 deltagare

Notera: siffrorna för 2004 är minimisiffror. Flera utbildningar och deltagare, som ännu inte har registrerats, omfattas av första halvåret 2004.

ST – fackförbundet för oss som har valt att arbeta på statens och medborgarnas uppdrag.
ST har ca 100 000 medlemmar inom statliga myndigheter, verk, bolag, statsunderstödda stiftelser och försäkringskassor. Den 13 november 2003 bytte förbundet namn till Fackförbundet ST. Ny hemsida: www.st.org
Nu kan du prenumerera på STs pressmeddelanden! Anmäl dig under "Press" på www.st.org